Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  van den broeck alfons do dec 09 2010, 11:21

Het zit er weer al aan te komen, maar "the show must go on" ! Weeral van die geschenken waar je totaal niets mee bent. Ik zeg elk jaar : koop maar een paar goeie dikke wintersokken, daar ben ik nog iets mee. Geen Bongo's en al dat gedoe, voor mij.

Hetgeen ik regelmatig gebruik in mijn binnenhok, is een electrisch toestel dat je met ongeveer twee liters water vult en dat stoom gaat produceren.

Stoom, meer dan 70 graden celcius, heeft het voordeel dat het agressief inwerkt op microörganismen allerhande. Door verhitting gaan eiwitten aanwezig in de celwand van bacteriën, schimmels, protozoa enz..., coaguleren (= samenkoeken) waardoor hun functionele werking vernietigd wordt. Alzo kan dit leiden tot het afsterven van microörganismen.

Nu zijn er zo'n electrische toesteltjes op de markt, die stoom produceren en onder druk vernevelen. Zo kan je tralies, wanden en laden van kweekbakken efficient reinigen zonder dat je daar ontsmettingsmiddelen voor moet gebruiken. Deze toestellen ga je moeten zoeken in de grotere ketens. In de kleinhandel ga je ze moeilijk vinden.

Zomaar een idee.

Copyright 2010 Van den Broeck Alfons

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Re: Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  Antoine do dec 09 2010, 14:39

Zo een toestel hebben wij hier ook.Ik ga het volgende maal gebruiken om tralies en pvc laden prober te maken.
Mijn kooien zijn gemaakt uit witte meubelpanelen en daar gebruik ik het best niet denk ik.Vochtigheid.
Deze kuis ik handmarig met een soort van dettolspray.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Re: Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  Karel Pauwels do dec 09 2010, 15:39

Ik vindt het een goed idee om op mijn verlanglijstje te zetten.
Alleen hebt ge wat tips voor de kopen misschien merk en winkel Very Happy

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Re: Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  van den broeck alfons vr dec 10 2010, 09:48

Gewoon stoomreiniger intikken in Google en je krijgt een aantal mogelijkheden. Zie of er hulpstukken en accessoires mee geleverd worden. Je kan de meer geavanceerde toestellen ook voor andere doeleinden gebruiken zoals het reinigen van terrassen, houten tuinstoelen, tafels en noem maar op. Je kan er ook vloeren mee reinigen, ook de vloer in uw vogelhok.

Let wel op : dit zijn toestellen die waterstoom produceren om en bij het kookpunt en onder druk. Zorg dat je jezelf niet verbrand tijdens het gebruik ervan. Hou ook kleine kinderen uit de buurt. Als er kleine kinderen aanwezig zijn, laat het toestel nooit onbewaakt achter, ook niet na gebruik zolang er nog stoom of warm water onder druk nog kan aanwezig zijn in het reservoir van het toestel.

Brandwonden veroorzaakt door heet water zijn van de ergste soort omdat uw lichaam ook water bevat en door kontakt met heet water, dringt de warmte door tot de diepste lagen van allerlei weefsels. Gebruik dus het gezonde verstand.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Re: Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  Johan wo maa 23 2011, 18:23

Ik heb vandaag een stoomreiniger gekocht bij den aldi aan verminderde prijs 50euro.1800w 5,5bar+ tal van hulpstukken.Met één volle kan men 25 minuten reinigen,beveiliging tegen verbranden. lol!

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een nuttig eindejaarsgeschenk ? Empty Re: Een nuttig eindejaarsgeschenk ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum