Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Copyright rechten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Copyright rechten

Bericht  van den broeck alfons za jan 01 2011, 12:01

Het zal je misschien al opgevallen zijn dat ik vrij constant het woord : copyright, plaats bij artikelen, reacties, die ik alhier schrijf. Voor persoonlijk gebruik, geen enkel probleem.

Maar ik stel de laatste maanden vast dat tekstonderdelen van bepaalde reacties die ik zelf heb geschreven in het verleden en op andere sites, regelmatig opduiken op nog andere sites of zelfs in andere tijdschriften, zonder dat ik daar toestemming heb voor gegeven.

Daar hou ik nu echt niet van. In al die reacties en/of artikelen kruipt veel tijd en energie in.

Als je iets wenst over te nemen in een plaatselijk verenigingsblad, wel stuur mij gewoonweg een mailtje en dan zal ik zelf wel zien of ik een toestemming kan verlenen en onder welke voorwaarden.

Voor grotere organisaties : absoluut verboden. Die hebben genoeg topliefhebbers in huis om zelf kwaliteitsartikelen te schrijven.


Laatst aangepast door Van den Broeck Alfons op za jan 01 2011, 13:54; in totaal 1 keer bewerkt

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Karel Pauwels za jan 01 2011, 12:34

Hey Fons, allereerst bedankt voor de mooie artikels.
Nu even over uw post hier, ik hoop dat de leden er zich aan houden.
Want wat op het internet staat word gewoonlijk door iedereen gecopieerd, copyricht of niet en wat kan men eraan doen.
"Ermee stoppen" dit ten nadele van onze eerlijke leden Exclamation
Ik vindt mijn foto's bijna overal terug dan bedoel ik op site's wereldwijd.
Bij sommige verkoopsite's stonden ook foto's van mij ik heb dit gemeld aan de administrators maar helaas geen respons.
Wat ik nu wel doe met mijn foto's is er een watermerk inzetten, help een beetje want met een beetje kennis van photoshop kan dit eruit.
Dus wat kan men ertegen doen met deze huidige maatschappij "niets" No
Dus laat u vooral niet ontmoedigen doe ik ook niet. sunny
Nog een gelukkig en gezond 2011.
Mvg Karel

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  van den broeck alfons za jan 01 2011, 13:52

Karel, ermee stoppen ? Neen, ik denk niet dat dit bedoeling kan zijn.

Met foto's, zoals je zegt, ja, dat is een moeilijke juridische bevalling, inzonderheid als je internationaal moet gaan. Ik ga bij gelegendheid eens kontakt opnemen met iemand die foto's op een zodanige manier beveiligd dat ze op enorm moeilijk te kopiëren zijn. Maar ik moet die man persoonlijk bezoeken en dat is momenteel niet mogelijk.

Met Nederlandse tekst ligt het een beetje anders : we zijn maar met een 20 miljoen mensen wereldwijd die het mogelijk verstaan, en een absolute minderheid daarvan is dan ook nog vogelliefhebber, zelfs nog geen 1%.

Zij, die het toch doen, ja..., achteraf niet komen huilen, dat zijn "vijgen na Pasen".


van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Antoine za jan 01 2011, 14:49

Ik weet niet hoe men het doet,maar ik weet dat men foto's kan beveiligen zodat men ze niet kan kopieren.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Karel Pauwels zo jan 02 2011, 14:15

Antoine schreef:Ik weet niet hoe men het doet,maar ik weet dat men foto's kan beveiligen zodat men ze niet kan kopieren.
Ik ga hier niet over discuseren maar elke foto op het internet kan gekopieerd worden Antione.

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  koen zo jan 02 2011, 19:07

Persoonlijk heb ik het opgegeven om vriendelijk te vragen eigen foto's, oftewel niet mijn foto's, te gebruiken voor artikels en advertenties...
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Antoine zo jan 02 2011, 19:51

Karel Pauwels schreef:
Antoine schreef:Ik weet niet hoe men het doet,maar ik weet dat men foto's kan beveiligen zodat men ze niet kan kopieren.
Ik ga hier niet over discuseren maar elke foto op het internet kan gekopieerd worden Antione.

Ik versta het wel,men vind overal wel iets op.Zal weinig aan te doen zijn.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Karel Pauwels vr jan 21 2011, 16:31

Heb een intressante site gevonden betreffende copyright kijk hier maar eens Wink

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  van den broeck alfons za jan 22 2011, 09:18

Voor mij de moeite waard om het eens doorgenomen te hebben. Leer altijd wel iets bij.

Heb onlangs nog een programma aan het testen geweest, hetwelke het internet scant op tekst, delen van een tekst enz... Eens zien, wat ze allemaal overgenomen hebben van mijn commentaren.

Kom ik op een bepaald ogenblik uit bij iemand die het gedaan heeft, maar ik ken die persoon. Eigenlijk is dat iemand die zich altijd, in mijn ogen ter goeder trouw, heeft ingezet voor onze liefhebberij. Dus, neen, laat het maar staan. Heb hem zelfs niet gekontakteerd.

Nu moet hij dat ook niet gaan doen met de regelmaat van een klok. Het is zo'n beetje "wikken en wegen".

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Copyright rechten Empty Re: Copyright rechten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum