Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eieren markeren met een alcoholstift

+2
Pascal
Tim Van Vugt
6 plaatsers

Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 06 2011, 18:48

heb hier bij de goulds gelezen dat je eieren niet met een alcoholstift mag bekladen , als ik eieren verleg schrijf ik altyd de nummer van de bak met een rode of blauwe stift op mijn eieren zodat ik weet of mijn meeuwen nog bijleggen en/of wanneer ik mijn meeuwen eieren onder mijn bruinborstrietvinken leg dat ik ze niet terug onder de meeuwen leg drunken zie u al denken wie legt er nu meeuwen eieren onder bruinborsten als ik mijn bbrv verleg krijgen ze altyd de meeuwen eieren terug om te kijken of ze hun jongen grootbrengen en het is mij al overkomen dat ik dan vergeet dat dat meeuwen eieren zijn en dat ze terug onder de meeuwen gaan cheers heb nu ook vijf bonte meeuwen uitvliegen die grootgebracht zijn door bbrv , mijn bbrv zijn geen kippen dus heb ik liefst dat ze broeden en hun eigen jongen grootbrengen Exclamation

maar is dat nu zo schadelijk voor de jongen en/of eieren anders moet ik iets anders verzinne ,

mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Pascal zo feb 06 2011, 20:05

Hey, Tim, ooit heb ik dat ergens gelezen, ik denk in een boek en er werd aangeraden om de eieren te merken met potlood. Een zacht potlood weliswaar want als je te hard moet duwen heb je... een omelet ! Shocked Uit ervaring ! Evil or Very Mad

Zacht potlood vs hard potlood :

Op de meeste potloden staat een code.
De code bestaat uit een letter en een cijfer.
H staat voor hard.
B staat voor zacht.
Het cijfer geeft de gradatie aan.
Hoe hoger het cijfer hoe harder/zachter het potlood is.

Veel grafiet en weinig klei geeft een zacht potlood.
Met een zacht potlood kun je goed schetsen.
Je maakt gemakkelijk schaduwen en donkere vlekken.
Op het potlood staat de letter B en een cijfer.
Hoe zachter het potlood hoe hoger het cijfer.
Op zachte potloden staat 2B, 3B of 4B.

bron : http://www.kunstbus.net/kunst/potlood.html

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 06 2011, 20:07

goed om te eten ga ik eens proberen , maar gaat het podlood er niet af ???
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Pascal zo feb 06 2011, 20:38

Nog geen probleem mee gehad. Of het moest zijn dat jouw Meeuwkes een gommeke op zak hebben hé lol!
Ik zie ze al denken : "Nu gaan we onze Tim eens hebben zie !" Haha geek

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 06 2011, 22:31

zou er nie van verschieten ze da zen slimme meeuwen :-)
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  jacques zo feb 06 2011, 22:45

heb het briefje dat ik gebruik ook maar direct aan de binnen kant gehangen ;kunnen ze zelf invullen wanneer de eitjes gelegd zijn en ze kindjes verwachten cheers
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 06 2011, 22:53

jacques schreef:heb het briefje dat ik gebruik ook maar direct aan de binnen kant gehangen ;kunnen ze zelf invullen wanneer de eitjes gelegd zijn en ze kindjes verwachten cheers

ik heb ook briefjes hangen maar bij gebrek aan karakter en goesting is de helft niet ingevuld :-)
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Bart Van Den Bossche di feb 08 2011, 17:46

Ik merk de eieren wel degelijk met een zacht potlood. Inderdaad best niet te hard duwen Smile
Na ca. een week beginnen deze potloodmarkeringen inderdaad te verbleken maar meestal worden er daarna geen eieren meer bijgelegd of merk je al welke bevrucht zijn.
Alcoholstift heb ik nooit durven doen, zouden er geen chemicaliën doorheen de eierschaal dringen ??

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  van den broeck alfons vr feb 11 2011, 08:04

Ja, dringen zeker door de eischaal. In de eischaal zijn er microscopisch kleine gaatjes/kanaaltjes die voornamelijk dienen om koolstofdioxide af te voeren. Dit koolstofdioxide = CO2, wordt geproduceerd door de groeiende foetus in het bevruchte ei. Te hoge concencentraties in het ei tijdens de groei van de foetus, door een verminderde- of geen afvoer van dit CO2, kan tot de dood van de groeiende foetus leiden.

Of de alcohol in de stiften kan doordringen tot de ei-substanties zelf, is me onduidelijk. Er is nog een buitenste- en binnenste beschermingsvlies, dat het wit van het ei en de eidooier omsluit. Als je een hardgekookt kippenei pelt, dan stoot je altijd op deze beschermingsvliezen als je de eischaal hebt verwijderd.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  jacques vr feb 11 2011, 13:33

de meeste paas eieren zijn aan de binnen kant ook gekleurd;dus kan de kleurstof door de" schaal clown
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Tim Van Vugt vr feb 11 2011, 16:28

jacques schreef:de meeste paas eieren zijn aan de binnen kant ook gekleurd;dus kan de kleurstof door de" schaal clown

ik ga mijn eieren nu wel niet in kleurstof koken cyclops dan komen ze zekers nie meer uit Basketball

heb het met een podlood geprobeert veel te gevaarlijk voor mijn eieren zal wel mijn stift pakken , of beter op de nestkastjes schrijven , of natuurbroed dan heb ik die last niet :-)
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  louis zo feb 27 2011, 09:56

Hallo,ik markeer de eitjes van mijn vogels altijd met een alcoholstift als ik deze moet verleggen onder andere vogels.Ik heb daar tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad na al die jaren dat ik kweek met de vogeltjes.
groetjes

louis

louis

Aantal berichten : 12
Join date : 31-07-10
Leeftijd : 62
Woonplaats : edingsesteenweg 234 Leerbeek 1755

http://ldjefke@euphonynet.be

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  van den broeck alfons zo feb 27 2011, 10:15

Bedankt Louis, weeral een positieve bijdrage aan dit forum.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

eieren markeren met een alcoholstift Empty Re: eieren markeren met een alcoholstift

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum