Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Supplement Breedmax

+5
koen
Johan
Karel Pauwels
van den broeck alfons
Herman
9 plaatsers

Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Supplement Breedmax

Bericht  Herman ma apr 18 2011, 02:41


Breedmax,een aanrader. Reeds veel over gelezen en blijft voor mij de topper.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  van den broeck alfons ma apr 18 2011, 09:33

Ik denk dat veel liefhebbers ondertussen Breedmax gebruiken.

Maar dit jaar ga ik een ander produkt uittesten dat mij heeft aangesproken : High Energy SuperBreeder. Nu, ga niet voort op de naam, want ik ken nog zogezegde superprodukten die dan uiteindelijk "nul-produkten" bleken te zijn en waarvan het eindresultaat was : dumpen in de vuilbak.

Wat mij voorlopig aanspreekt in dit produkt is de combinatie van de hoofdbestanddelen.

Zoals altijd heb je de vitaminen en mineralen reeks : bij deze reeks zit als extra het mineraal jodium, hetgeen ik weinig terug ga vinden in soortgelijke produkten.

Wat er zeker inzit is choline en lysine, dat zit in Breedmax ook, maar durft al eens ontbreken in andere soortgelijke produkten.

Verder is er extra aandacht besteed aan omega 3-6-9 vetzuren. Het totaal vetgehalte is 9%, zeker niets mis mee in verband met een mogelijke vervetting van vogels. Men heeft een hoeveelheid soyaolie en vlaszaadolie toegevoegd. In Breedmax spreekt men over de toevoeging van linolzuur, wat een zéér belangrijk omega-vetzuur is. Linolzuur komt ook voor in deze soya- en vlaszaadolie.

Verder hebben ze spirulina toegevoegd in een concentratie van 1%.

Als laatste hebben ze er ook probiotica aan toegevoegd. Probiotica is op dit forum al eens vermeld geweest.

We zullen wel zien wat het geeft. Ben er nu ongeveer 2 weken mee bezig : dus nog veel te vroeg om er iets definitief over te zeggen.

Wat spaar ik uit : mijn afzonderlijke potten spirulina en probiotica, want beiden zitten hier in verwerkt en in een juiste hoeveelheid. Dus, mogelijke darminfecties zouden grotendeels moeten onderdrukt worden door de toevoeging van probiotica. Of dit ook zo is, zal de toekomst moeten uitwijzen : er is nog een verschil tussen theorie en praktijk.

Dit produkt wordt verkocht door Avian Birdfood Products in Nederland. Ze hebben een website waarop je de produkten kan bestellen. Gewoon de naam intikken in Google.
Prijs : 12,50 euro voor een pot van 500 gram. Dat is minder dan Breedmax. Houdbaarheid : ongeveer anderhalf jaar, twee jaar. Op mijn pot staat de vervaldatum juni 2012 op.
Ik heb het produkt besteld via het internet op een zaterdag. De dinsdag volgende, werd het produkt afgeleverd aan huis door de vervoermaatschappij TNT. Voor de transportkosten wordt er 3,95 euro aangerekend. Als ik Breedmax moet gaan halen bij Eric Van Tendeloo in Nijlen, dan ben ik meer kwijt aan vervoer. Ik heb betaald met een bankoverschrijving na ontvangst en binnen de 7 dagen. Dus, je hebt niet direct een creditcard nodig om te betalen.

Op de website van Avian Birdfood Products staan nog tal van andere vogelprodukten vermeld.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Karel Pauwels ma apr 18 2011, 11:08

Herman schreef:
Breedmax,een aanrader. Reeds veel over gelezen en blijft voor mij de topper.
Ja voor mij wel, gebruik het al jaren met suc6.
Wat de super breeder gaat geven moeten we nog even (enkele jaren) afwachten, er komt elk jaar wel iets nieuw op de markt.
En dit moet ieder voor zichzelf uitmaken ik persoonlijk kom voor mijn werk elke week in Nijlen dus geen extra kosten voor het vervoer.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van Alfons.
Heb 3 weken geleden 24 koppels bijeen gezet en daar hebben er nu 20 eieren van pracktich allemaal bevrucht wat wil en man nog meer Laughing

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Johan ma apr 18 2011, 19:34

Herman schreef:
Breedmax,een aanrader. Reeds veel over gelezen en blijft voor mij de topper.

Ik geef breedmax sinds ik begonnen ben met kweken nu toch al enkele jaren hé maar geef niet de aanbevolen dosis anders kan je problemen krijgen met de bekjes die doorgroeien en met de poten.Ik geef maar de helft van wat zij aanbevelen en ik kan je verzekeren dat ik altijd een goede kweek heb en dat de jongen goed groeien.Bij breedmax geef ik sinds enkele weken ook spirulina en dat bevalt mij tot nu ook goed.
wat zijn jou ervaringen met spirulina Herman?

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Herman di apr 19 2011, 06:16

Mijn ervaring met spirulina is top Johan, ik ben er zeer tevreden over. Ook merk ik dat ik met spirulina de vogels groter krijg , ik heb nu enkele nesten waarvan de jongen reeds groter zijn dan de ouders. Ook heb ik sinds het gebruik van spirulina praktisch geen zieke vogels meer, natuurlijk kan een zieke vogel nog altijd voorkomen é, ik ga het nu ook niet als het ultieme wondermiddel gaan beschrijven. Maar voor mijn part blijf ik breedmax en spirulina zeker samen gebruiken in het eivoer.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Karel Pauwels di apr 19 2011, 19:18

Herman schreef:Mijn ervaring met spirulina is top Johan, ik ben er zeer tevreden over. Ook merk ik dat ik met spirulina de vogels groter krijg
.
Dit is nieuw voor mij, dus uw vogels worden forser door het geven van spirulina Question

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  koen di apr 19 2011, 21:27

Karel Pauwels schreef:
Herman schreef:Mijn ervaring met spirulina is top Johan, ik ben er zeer tevreden over. Ook merk ik dat ik met spirulina de vogels groter krijg
.
Dit is nieuw voor mij, dus uw vogels worden forser door het geven van spirulina Question
Niet te snel conclusies trekken. De grote van de jongen wordt hoofdzakelijk genetisch bepaald.

Anekdote
Door wetenschappers werd aangetoond dat in een jaar dat er meer ooievaars in het land zijn, dat er ook meer baby's geboren worden. Statistisch klopte dit onderzoek, maar natuurlijk met een grote knipoog te interpreteren. Wink
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Karel Pauwels di apr 19 2011, 21:52

koen schreef:
Karel Pauwels schreef:
Herman schreef:Mijn ervaring met spirulina is top Johan, ik ben er zeer tevreden over. Ook merk ik dat ik met spirulina de vogels groter krijg
.
Dit is nieuw voor mij, dus uw vogels worden forser door het geven van spirulina Question
Niet te snel conclusies trekken. De grote van de jongen wordt hoofdzakelijk genetisch bepaald.

Anekdote
Door wetenschappers werd aangetoond dat in een jaar dat er meer ooievaars in het land zijn, dat er ook meer baby's geboren worden. Statistisch klopte dit onderzoek, maar natuurlijk met een grote knipoog te interpreteren. Wink
Oke maar wat heeeft dit te maken met spirulia Question

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  koen di apr 19 2011, 21:58

Het is niet omdat je spirulina begint te gebruiken
en tegelijkertijd grotere jongen kweekt
dat dit rechtstreeks met elkaar gelinkt kan worden.

Zo ontstaan er steeds weer onwaarheden en fabeltjes
door verkeerde conclusies
die dan klakkeloos overgenomen worden.
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  van den broeck alfons wo apr 20 2011, 08:07

Ik denk dat ik kan begrijpen wat Herman bedoeld : als je zebravinken enkel zou grootbrengen met een zaadmengeling, dan gaat de grootte van die jonge vogels, schrijnend zijn in vergelijking met de oudervogels.

Omdat er in spirulina en Breedmax een veelvoud van noodzakelijke voedingsstoffen zitten, ga je automatisch nestjongen hebben die het formaat van de oudervogels bij het uitvliegen benaderen. Ik heb dat verleden kweekseizoen ook gezien toen ik mijn zebravinken, bij wijze van experiment, een drievoudige dosis aan Breedmax gaf, gedurende een langere termijn. Bedoeling van het experiment was niet om grote vogels te kweken, maar om de hype te weerleggen dat een verhoogde dosis Breedmax, agressiviteit bij kweekvogels zou opwekken. Ik heb tijdens de proefperiode nooit een verhoging van deze agressiviteit vastgesteld.

Op lange termijn ga je enkel grotere vogels kunnen kweken door een strenge selectie op grootte van de jongen en een daaropvolgende kweek, voedingstechnisch, in de best mogelijke omstandigheden.

Op korte termijn ga je bv. zebravinken kunnen kweken ter grootte van een forse kanarie, als je een praktische mogelijkheid kan bedenken om de werking van het myostatine-gen, hormonaal uit te schakelen. Ik ben nog steeds op zoek en hoop het ooit te vinden. Dat het mogelijk is bij mensen is ondertussen reeds jaren bewezen door het gebruik van de anabolica in de sportwereld. Maar, helaas zijn vogels geen gevleugelde zoogdieren. Hoop doet in ieder geval, leven...

Dus, Herman en alle anderen, doe zo voort, het gaat jullie goed met de kweek.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Herman wo apr 20 2011, 09:22

Voila, Fons heeft het hier in klare taal duidelijk gemaakt wat ik eigenlijk bedoelde. Helaas is mijn verwoording belange zo goed niet als die van Fons om iets duidelijk te maken, daarom ook mijn dank aan hem, dat hij er even tussen gesprongen is.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Johan wo apr 20 2011, 09:23

Alfons Heb je dan geen problemen ondervonden met poten en bekjes als je ze zo een grote dosis gegeven hebt?

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  van den broeck alfons wo apr 20 2011, 09:53

Neen, Johan. Zagen er normaal uit, soms zelfs overdreven rood gekleurd, ook bij de poppen, maar dat kan bij witte zebravinken, T.T. gezien, alleen maar gunstig zijn.

Ik denk dat je met een ander probleem zit op je hok, inzonderheid omdat je in een ander topic, recent schrijft, dat je Nystatine gedurende 10 dagen moest geven. Ik ben nu uitvergrote foto's van bekken en poten van zebravinken, willekeurig van het internet geplukt, aan het bekijken. Die Nystatine heeft mij aan het denken gezet, vanuit iets dat frequent voorkomt in de menselijke geneeskunde. Daarna de vraagstelling : zou dit dan ook mogelijk zijn bij vogels ? Nu, die Nystatine veroorzaakt geen bek- en pootproblemen bij zebravinken, mogelijk ook andere vogelsoorten : die Nystatine kan enkel het probleem mogelijk oplossen. Dus, je doet daarmee niets foutief.

Het is nog te vroeg om iets te zeggen, want ik moet wel vrij zeker zijn. Dus, ik ben ook aan het broeden, maar tegenwoordig wil iedere vrouw, een echte huisman.


van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Johan wo apr 20 2011, 10:07

Ik heb nestatine maar aan 1 vogel moeten geven hoor Alfons,maar toen ik nog de aanbevolen hoeveelheid breedmax aan de vogels gaf had ik soms al eens een zebra met een ontstoken poot of een doorgroeisel aan de bek en sinds ik maar de helft meer geef heb ik dat probleem niet meer.

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Antoine wo apr 20 2011, 12:42

Johan schreef:Alfons Heb je dan geen problemen ondervonden met poten en bekjes als je ze zo een grote dosis gegeven hebt?

Wat Johan hier schrijft had ik vroeger al eens gelezen en heb door dit breedmax nooit durven gebruiken.
De ene zegt goed en de andere weer niet.Zal het toch eens moeten proberen.

Alfons een vraagje.Ben jij bioloog of zoiets of gewoon als hobby,ik vind dat je nogal goed op de hoogte bent van al die zaken.
Alvast nog maar eens bedankt voor wat je allemaal neerschrijft,het komt ons ten goede.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  koen wo apr 20 2011, 18:39

Een kweker die ik goed kende en met breedmax experimenteerde
door de dosissen te verveelvoudigen
is daar snel vanaf gestapt
omwille van een merkwaardig verhoogd percentage misvormde jongen.

Wederom trek ikzelf daar geen conclusies uit
dat dit enkel en alleen aan breedmax zou te wijten zijn.
Het kan... maar er kunnen nog meerdere factoren in het spel zijn.

Het nut niet van overdreven dosissen breedmax of zelfs spirulina
zie ik wel niet direct, in tegendeel...
Wat is juist de bedoeling ervan, Alfons?
Dat de jongen alle nuttige stoffen hebben op het juiste moment?
Oke, maar waarom daar dan de hoeveelheid (overmatig) van verhogen.

Eivoer is nuttig voor onze kleine zaadeters
dat lijkt me duidelijk,
maar ga je daarin overdrijven dan krijgen ze verterings- en leverproblemen
die dan de groei gaan tegenhouden
en dus het omgekeerde effect teweegbrengen...
(in de veronderstelling dat het nuttig is om ze groot, groter, grootst te kweken)
...om een voorbeeldje te geven.

Nog een ervaring;
Zelf wou ik een aantal jaar terug dat de popjes absoluut geen kalktekort zouden hebben
vervolgens de dosis in het eivoer verhoogd dat dit zou tegengegaan.
Met als gevolg dat ze er minder/niet meer van gingen eten
en dat de ontlasting helemaal ontregeld was en bijgevolg de conditie achteruitging.

Sindsdien supplementeer ik steeds met mate
of anders gezegd
veel kleine hoeveelheden supplementen
muz groene graszaden
wat ook absoluut hun natuurlijk dieet
en belangrijkste voedingsbron in datzelfde dieet is...

Eivoer (in australie gebruikt/kent het merendeel van de kwekers het niet!!)
Insecten
breedmax
spirulina

allemaal goed en nuttig volgens mij
maar ook à volonté??

Sorry als ik ietwat advocaat van de duivel speel
of dat ik (voor de hand liggende) zaken in vraag stel.
Dit is absoluut niks persoonlijks
maar enkel een hulpmiddel om bij te leren Wink
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  KrisC wo apr 20 2011, 23:24

Vorig jaar heb ik voor het eerst breedmax gegeven aan mijn padda's. Ik gaf de helft van de aanbevolen hoeveelheid (volgens gebruiksaanwijzing) gemengd onder cede eivoer. Nog nooit had ik zoveel problemen met mijn padda's als vorig jaar (ik kweek al 15 jaar padda's). Maar vorig jaar werden eieren uit de nest gegooid, pasgeboren jongen werden uit het nest gekieperd. Dit had ik de vorige jaren nog nooit voor. Dit jaar geef ik geen breedmax meer, en alles weer normaal. Ik vermoed dat de combinatie van breedmax met de hennep (kemp), die in mijn zaadmengeling zit, de padda's te driftig maakte.

KrisC

Aantal berichten : 10
Join date : 27-02-11
Woonplaats : Westerlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  van den broeck alfons do apr 21 2011, 08:47

Ik heb nestatine maar aan 1 vogel moeten geven hoor Alfons,

Sorry Johan, ik dacht dat je het aan alle vogels moest geven. Nu, het is wel die Nystatine die mij aan het denken gezet heeft quasi eventuele behandeling van slechte bekken en poten bij zebravinken. Maar het is nog te vroeg om iets te zeggen : moet eerst meer zekerheid hebben, zoals ik hiervoor al schreef.

een doorgroeisel aan de bek

Johan, daar heb je per toeval geen foto van ? Is het de onderbek of de bovenbek die langer is, of, groeien beide bekhelften kruiselings over elkaar ? Is dat doorgroeisel vrij lang of maar kort ?

Wat Johan hier schrijft had ik vroeger al eens gelezen en heb door dit breedmax nooit durven gebruiken. De ene zegt goed en de andere weer niet.

Een kweker die ik goed kende en met breedmax experimenteerde door de dosissen te verveelvoudigen is daar snel vanaf gestapt omwille van een merkwaardig verhoogd percentage misvormde jongen.

De ene kweker heeft positieve ervaringen, de andere houdt er enkel negatieve ervaringen aan over. Dat is nu juist het interessante aan vogels kweken : persoonlijke ervaringen en met respect voor ieder zijn verhaal, want elk kweeksysteem is anders. Je moet zaken in vraag blijven stellen : niets mis mee.

Koen heeft het eigenlijk mooi verwoord in zijn commentaar :

“Sorry als ik ietwat advocaat van de duivel speel
of dat ik (voor de hand liggende) zaken in vraag stel.
Dit is absoluut niks persoonlijks
maar enkel een hulpmiddel om bij te leren ”

Het nut niet van overdreven dosissen breedmax of zelfs spirulina
zie ik wel niet direct, in tegendeel...
Wat is juist de bedoeling ervan, Alfons?

Zie hiervoor : het testen van de agressiviteit bij vogels. Een gekende Belgische zebravinkenkweker schreef maanden geleden op een forum dat hij de dosis Breedmax verminderde tot de helft, omdat zijn vogels er bij een normale dosis, agressief van werden. Hier heb ik voor mezelf een vraagteken bij gezet. Voedingstechnisch kan een tekort aan bepaalde stoffen, agressie veroorzaken, maar een teveel …?

Omdat ik toch van plan was om Breedmax eens uit te proberen in de kweek, had ik dus nog een reden om het te doen.

Zie ook mijn bijdrage in dit topic : https://exoten.actieforum.com/t206-dierlijk-voedsel.

maar ga je daarin overdrijven dan krijgen ze verterings- en leverproblemen
die dan de groei gaan tegenhouden
en dus het omgekeerde effect teweegbrengen...

Dat was de onbekende factor bij een drievoud van de normale dosis. Ik heb van verterings- of leverproblemen bij zebravinken niets gemerkt. Evenzo had ik toen een koppel gouldamandine en twee koppels bandvinken op dezelfde voeding staan : ook geen verterings- of leverproblemen ondervonden.

Nu moet je geen jaren een drievoud aan de normale dosis Breedmax gaan geven, want daar zie ik totaal het nut niet van in. Uw gekweekte vogels gaan zeker geen superkiekens worden omdat grootte, in mijn denkpiste, nog altijd voor een belangrijk deel bepaald wordt door het spel der genen.

Nochtans moet ik wel zeggen dat de veevoederindustrie voor kippen constant aan het zoeken is naar groeibevorderende stoffen om de periode van vetmesterij zo kort mogelijk te houden, zodat de kosten op economisch vlak zo laag mogelijk liggen hetgeen een verhoging van de rendabiliteit en de winst met zich meebrengt.

Dit jaar geef ik geen breedmax meer, en alles weer normaal. Ik vermoed dat de combinatie van breedmax met de hennep (kemp), die in mijn zaadmengeling zit, de padda's te driftig maakte.

Kris, dat zou wel eens kunnen. In die hennep zitten cannabinoide-achtige stoffen. Hoe die relatie voedingstechnisch bij vogels is, geen idee momenteel. De moeite waard om die hennep toekomstgericht eens onder de loup te nemen.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Johan do apr 21 2011, 09:20

Alfons schreef:Johan, daar heb je per toeval geen foto van ? Is het de onderbek of de bovenbek die langer is, of, groeien beide bekhelften kruiselings over elkaar ? Is dat doorgroeisel vrij lang of maar kort ?


Meestal aan de onderkant van de bek en als ik het erafknipte groeide het meestal niet meer terug.Nu heb ik dat probleem veel minder al kan het nog eens voorkomen.

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  van den broeck alfons zo apr 24 2011, 07:49

Johan, gelijk het hier op ? Dit is wel een foto van een gouldamandine, misschien ook een beetje overdreven lengte van de onderste helft van de bek.

Supplement Breedmax Image1

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Johan zo apr 24 2011, 13:12

Daar lijkt het op maar dan minder lang als dit en je kan het er gewoon afknippen zonder de vogel pijn te doen.Het is ook zeer zacht het lijkt wel kalk.Maar zoals gezegd heb ik er nu geen of bijna geen last meer van.

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty spirulina en breedmax

Bericht  rene do nov 03 2011, 19:14

hoi ik lees hier van alles over spirulina en breedmax maar ken het niet waar kan je dat kopen en wat kost het groetjes rene

rene

Aantal berichten : 5
Join date : 30-10-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : deurne diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Karel Pauwels do nov 03 2011, 19:31

Bij Van Tenderlo in Nijlen, prijzen kan ik zo niet zeggen.

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Pascal do nov 03 2011, 20:40

Hallo Rene, bij het "Dierenparadijs" in Tessenderlo op de Turnhoutsebaan, 38, op een boogscheut van Diest Wink hebben ze dit alles en nog veel meer. De prijs, Breedmax : €11.60 en Spirulina : €14.95 maar daar kom je heel lang mee toe !

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Supplement Breedmax Empty Re: Supplement Breedmax

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum