Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

roodbruin of niet?????

3 plaatsers

 :: Japanse meeuwen :: Lonchura's

Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty roodbruin of niet?????

Bericht  leila za sep 01 2012, 00:31

hallo vorig jaar heb ik hele lichte zilverbekken meegenomen uit de handel kleur die benadert de isabel spitsstaart het beste lijkt niet op bleekrug bruin etc
nu opperde een utrechtse keurmeester is hier ook wel bekend denk ik dat het weleens roodbruine zouden kunnen zijn ze staan ook op de site van hem.
de vogels waren nog te jong vorig jaar om mee te kweken maar zijn nu bezig of hebben jongen de vogel waar het over gaat heeft 2 jongen uitgevlogen en op kleur en 4 in het nest.
de vogels op kleur hebben geen of heel weinig zwart meer en een mokkabruine staart en slagpennen en een heel lichte buik en flankkleur met tekening op de flanken,toen ze uitkwamen hadden ze een week vuur rode en daarna werden de ogen redelijk normaal van kleur.
nu in het 2,e nest liggen 3 heel lichte jonge vogels in het nest en 1 zo,n wildkleur achtige vogel met rode ogen.
heeft iemand zulke kleur ook weleens gekweekt of gehad???????????
ps heb al 30 jaar zilverbekken en ook diverse bruine en donkerbuikbruine gekweekt en tentoongesteld en kampioen geweest dus weet vrij goed hoe de bruine eruit moeten zien.
mvg wim Very Happy

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty Re: roodbruin of niet?????

Bericht  jacques za sep 01 2012, 22:07

maak eens foto's
wat was de vogel uit de handel ?man of pop
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty Re: roodbruin of niet?????

Bericht  Bart Van Den Bossche zo sep 02 2012, 13:58

Beste Wim,

Ik vermoed dat je volgende website bedoelt: http://www.zilverbekjes.nl/
Op de fotopagina zag ik die roodbruine.
Ben heel benieuwd in een foto van de jongen.

Was deze vogel een man ?
En welk geslacht zijn de jongen ?

Heb je hem gekoppeld aan een bruine of aan een wildkleur ?

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty roodbruin of niet?????

Bericht  leila zo sep 02 2012, 15:05

hallo ja die site bedoel ik, ik heb er 2 tegelijk uit de handel gehaald een man en een pop allebei dezelfde kleur.
heb er nu 2 uitgevlogen en op kleur het is net of ze geen zwart meer in de bevedering hebben,heb nu het 2,e nest en daar liggen 3 heel lichte vogels in en ze worden vrij goed gevoerd dus heb er wel hoop op dat ze groot komen.
mvg wim
ps tzt zal ik er een paar foto,s bijplaatsen Laughing nog bijna vergeten de man heb ik gekoppeld aan een wildkleur pop die als het goed is niks vererft de pop is nog te jong om mee te kweken

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty roodbruin of niet?????

Bericht  leila di dec 25 2012, 01:00

verrassing bij de kweek van de roodbruin,nadat ik deze week de laatste 2 vogels in een grote kooi heb gedaan samen met het paar waar ze uitkomen zat er plots een [roodbruine] te zingen en niet zomaar een beetje nee net als een man en probeerde ook te paren met een popje dus klopt eigenlijk de uitkomsts volgens de normale bruine vererving niet
bruin is geslachtsgebonden,dus zou de vader bruin zijn gepaard met wildkleur[niks verervende pop]zou ik wildkleur mannen split bruin en bruine poppen kweken,maar nu zit er tenminste 1 man bij van de 3 [roodbruine]en ik vermoed dat alledrie de vogels mannen zijn????????????
wie heeft er nog een idee wat het dan zou kunnen zijn misschien dominante vereving of toch een andere kleur?
mvg wim bounce

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

roodbruin of niet????? Empty Re: roodbruin of niet?????

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Japanse meeuwen :: Lonchura's

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum