Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hobby of Passie ?

+4
Karel Pauwels
Antoine
André
Pascal
8 plaatsers

 :: Leden :: Kwekerslijst

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hobby of Passie ? - Pagina 2 Empty Re: Hobby of Passie ?

Bericht  Pascal zo jun 01 2014, 18:08

Ondanks alle dromen en goede bedoelingen zie ik mij genoodzaakt te stoppen met "gericht kweken" van exoten. Vandaag alle resterende vogels in de volière geplaatst en mijn kweekruimte "uit gebruik genomen" ttz voor de allereerste keer na ruim 5 jaar zelf het licht uitgedaan ! Met spijt in het hart maar werk gaat voor... als ik enkele weken in het buitenland vertoef tijdens de kweekperiode en ik heb geen aanhang (meer) om de vogels te verzorgen dan stopt het nu eenmaal.

Never say never maar ik weet voorlopig niet wat de toekomst in petto heeft op het gebied van vogels. Mijn kooien en toebehoren hou ik voorlopig nog even bij... we'll see ! Een andere hobby waar je even niet moet/kan naar omkijken ? Of misschien de draad terug oppikken als ik "wettelijk op rust" mag gaan ? ALS we dan nog vogels mogen houden van de wethouder !!!! 

Ik heb veel interessante en toffe mensen leren kennen tijdens mijn hobby maar de minder leuke kant heb ik ook leren kennen. Gelukkig zijn er van de eerste categorie veel meer dan van de laatste. Ik heb geleerd dat veel mensen, zeker de laatste tijd, kwaliteit wel herkennen maar er niets voor terug in de plaats willen geven... zo gaat de ballon niet op. Crisis of opportunisten ?

Ik heb veel moeten opgeven, ik had een mooie stam zeldzame mutanten en ik kon keurmeester zijn maar ik heb geen spijt, het was een ervaring die ik zal meedragen. Ik ben niet verbitterd of wat dan ook, ik vind het alleen spijtig dat ik, zoals iedereen weliswaar, meeloop in die tredmolen en zelf niet alles in de hand heb, ontnuchterend maar realistisch !! Ik had het nooit verwacht maar ik deel (onrechtstreeks) mee in de klappen van de crisis !

Het gaat jullie goed, vrienden, succes in alles wat jullie doen en gaan doen, misschien tot ooit...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hobby of Passie ? - Pagina 2 Empty Re: Hobby of Passie ?

Bericht  Marc Grieten di jun 03 2014, 19:21

Dag Pascal,
Hey man, het gaat u goed in de toekomst hé.
Kooien zou ik zeker nog niet wegdoen, want eenmaal besmet met het 'vogel' virus geraak je er nog zeer moeilijk vanaf.
We zien elkaar nog wel ergens, anders, je weet mij wonen hé.
Groetjes,
Marc

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Hobby of Passie ? - Pagina 2 Empty Re: Hobby of Passie ?

Bericht  Karel Pauwels di jun 03 2014, 20:28

Hey Pascal, ook van mij het beste gewenst in de toekomst en zoals  ze zeggen zeg nooit nooit Wink 
Wat betreft het wettelijk op rust gaan wel dit gebeurt volgend jaar met mij  cheers 
Maar heb samen met de vrouw afgesproken om de koude winters in warmere oorden te gaan doorbrengen.
Dus vanaf volgend jaar gaan mijn vogeltjes hier ook weg, misschien dat er een paar koppels naar mijn zoon gaan voor in de zomer maar dat zullen er nooit veel zijn.
Hoop wel dat ge uw kennis met ons op dit forum blijft delen :ooms: 

Mvg Karel

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hobby of Passie ? - Pagina 2 Empty Re: Hobby of Passie ?

Bericht  Bart Van Den Bossche do jun 12 2014, 12:16

Pascal en ook Karel,

Het gaat jullie goed in de toekomst zonder vogels !
Ik vermoed dat jullie het opnieuw wel zullen opnemen als er weer wat meer tijd voor is, want éénmaal besmet...

Blijf gerust het forum bezoeken en ons verblijden met jullie kennis.
Ook in zonnigere oorden hebben ze internet hé Karel Smile

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hobby of Passie ? - Pagina 2 Empty Re: Hobby of Passie ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Leden :: Kwekerslijst

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum