Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Chinese dwergkwartels

Ga naar beneden

Chinese dwergkwartels Empty Chinese dwergkwartels

Bericht  Pascal zo jul 25 2010, 12:35

Sinds enkele jaren heb ik Chinese Dwergkwartels in de buitenvoliere. Ik vind het een mooie aanvulling op mijn collectie. Van natuurbroed was (natuurlijk ?) geen sprake, eitjes droppen maar ze bleven liggen waar ze gelegd waren. Enkele jaren na elkaar heb ik dan eitjes in de broedkast gelegd, deze is doorzichtig zodat de kinderen het proces mooi konden volgen. Die vonden het geweldig spannend maar ik krijg die beestjes aan de straatstenen niet kwijt dus ben ik ermee gestopt. Sinds vorig jaar doen enkele hennetjes omslachtige pogingen met weinig resultaat. Één hen bijvoorbeeld zit op 20 eitjes, dat kan niet goed gaan natuurlijk.
Maar groot was mijn verbazing toen ik gisteren in de voliere kwam, daar liepen 3 piepkleine kuikentjes rond en moeder kloek zette zich direct "dik" toen ik wat te dicht kwam. Het is een zilveren hen die 3 jaar geleden in de broedkast geboren is... dus zo zie je maar dat kunstbroed weldegelijk natuurbroed kan grootbrengen. De kinderen en ik genieten alvast van het mooie zicht, 3 hommeltjes met pootjes die achter hun moeder aan lopen, het is eens iets anders dan onder een plastieken stolp ! cheers cheers

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum