Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2010,barslecht

2 plaatsers

Ga naar beneden

2010,barslecht Empty 2010,barslecht

Bericht  Herman za aug 14 2010, 12:15

Nog nooit zo een slecht kweekjaar als 2010 meegemaakt met mijn exoten.Ofwel eitjes en niet bevrucht,ofwel geen eitjes ofwel plotseling stoppen met broeden ofwel pas uitgevlogen jongen niet meer voederen en noem maar op.En dit met alle soorten die ik zitten heb,triestig,triestig en nog eens triestig.Verleden jaar kon ik als het ware de kweek niet volgen,zoals de jongen langs alle kanten uitkipten.Ik denk dat ik het dit jaar moet uitzweten,ondanks de goede verzorging die ze krijgen.
Groeten,
Herman.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

2010,barslecht Empty Re: 2010,barslecht

Bericht  Bart Van Den Bossche za aug 14 2010, 13:07

Herman,

Welke soorten kweek je? Is er iets veranderd aan je kweekhok ? Licht, verwarming, verluchting ?

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

2010,barslecht Empty Re: 2010,barslecht

Bericht  Herman za aug 14 2010, 13:28

Hallo Bart,
Totaal niets veranderd,zoals elk jaar gaan de exoten begin mei naar buiten,afhangkelijk van de nachttemperaturen.Ze krijgen steeds dezelfde kweekkooien waarin ze altijd kweken,dus ieder jaar.Mijn kleinste kweekkooien zijn 80x40x40 tot 1,20mx40x40 ook afhangkelijk van welke soort exoot.Met het zaad en eivoer is ook totaal niets veranderd.
Ik kweek met diamantvinken,binsen,blauwkopblauwfazantjes,bichenows,maskeramadines,zilverbekken,zwartborst cubavink,goudvinken(deze wel in vluchten)en zebravinken.
Alléén met de goudvinken is alles tamelijk goed verlopen,op hier en daar een tegenslag na.Na een goed jaar komt steeds een slecht jaar wordt er al eens gezegd,maar ik denk dat ik het ga beginnen geloven ook.
Groeten,
Herman.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

2010,barslecht Empty Re: 2010,barslecht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum