Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kweken hoe doe je da ?????

+4
Antoine
jacques
Pascal
Tim Van Vugt
8 plaatsers

Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Tim Van Vugt wo feb 16 2011, 21:02

mijn kweek loopt voor geen meter dit jaar , zijn er nog mensen waar het niet vlot gaat , en nee het ligt niet aan mijn alcoholstift want mijn bbrv eieren komen uit , mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Pascal wo feb 16 2011, 21:17

Troost je, Tim, je bent niet alleen. Mijn kweek met de Goulds is nu ook niet om naar huis te schrijven. Ik ben ermee gestopt, ik heb nog 3 koppeltjes op eieren zitten maar ik verwacht er niet veel meer van. Mijn teller is (bijna) gestopt op iets meer dan 20 jongen met ... 10 koppels. Veel onbevruchte eieren, kleine nesten, stoppen na de eerste of tweede ronde, ... Ik zal maatregelen moeten nemen en hopen op een beter kweekseizoen 2011/2012. Nu ben ik heel lief tegen mijn Bandvinkjes en Blauwstuitjes, in de hoop dat ze mij gaan zegenen met vele, mooie kindjes. Anders zal ik deze keer veel ringen over houden ! Het ene jaar is het andere niet scratch

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  jacques wo feb 16 2011, 21:57

alles kweekt vlot
behalve mijn meeuwen
maar da zijn de gemakkelijkste(zegge ze toch) Suspect
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Antoine wo feb 16 2011, 23:58

Met mijn zebravinken masker grijs was het niets alle eiren onbevrucht,heb ze daarom een tijdje stil gelegd.
Gaan eind deze maand terug van start.
Drie ander koppels zebra's hebben 2 x 2 jongen en een koppel 3 jongen.
Drie koppels japanse meeuwen hebben 2 x 3 jongen en een koppel 2 jongen.
Een koppel zilverbekjes 4 jongen.
Kan niet met veel koppels ineens kweken wegen plaats gebrek (broedkooien aan het bij maken) op het ogenblik.
Heb nog enkele meeuwen die nog geen eiren hebben,is dus afwachten.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Herman do feb 17 2011, 03:59

Hier gaat alles vrij vlot,ben wel gestopt in het kweken met exoten door tijdgebrek met mijn werk en voor exoten moet je tijd in overvloed hebben.Het enige waarmee ik nog kweek zijn zebravinken en goudvinken.Alléén zit er toch weer een rotkoppel zebravinken(zwartwang grijze) tussen,waarvan ik mij de haren uit de kop zou trekken. Meneer kiepert er voor de 5de dag op rij steeds 1 jong uit, zodat ik nu nog 1 jong (eerst geborene)in het nest liggen heb. Ik ga hem nu een andere parner geven en als dat niet baat, kan de zeikerd in de vogelhandel wat gaan onozel doen Mad
En dan heb ik nog 1 koppel, volle zwartwang bruine man x bruine pop split zwartwang bruin waar ik verdorie al weken geen ei uit krijg, ondanks de allerbeste verzorging, pop is van 09.
Voor de rest doen de overige kleurslagen het zeer goed, zeker de bleekrug grijze.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Herman do feb 17 2011, 04:01

Zeemeeuwen Jacques? lol!

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Herman do feb 17 2011, 04:24

Ik volg hier volledig de stelling van Pascal, ik heb het al ontelbare keren gezegd, wat ze ook beweren...goulds kweken op natuurbroed is verdorie geen gemakkelijke zaak hoor.
Ooit heb ik er zelf gekweekt en er even vlug mee gestopt,iedereen kan goulds kweken hoor, maar probeer er maar eens een mooi aantal te kweken zonder dat er een meeuw aan te pas komt.
Ik kan en mag geen namen noemen, maar ken een bekend gouldkweker die er elk jaar een paar honderd kweekt, maar als je daar binnen komt, hoor je langs de andere zijde van zijn kweekruimte de meeuwen zingen.
Trouwens goulds zijn enorm gevoelig voor ziekten, het minste dat er misgaat, vertrekken ze naar de vogelhemel...zeer mooie vogel, maar niks meer voor mij.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Karel Pauwels do feb 17 2011, 06:33

Waarom moet je voor exoten een overvloed van tijd hebben ?
Ik laat lijn vogels tijdens de kweek zoveel mogelijk gerust en ga zeker niet om de haverslag nestcontrole uitvoeren.
S'morgens en s'avonds eens kijken of ze nog vanalles voldoende hebben, als het nodig is ringen en voor de rest niets.
Hoe het met de kweek gaat hier kan ik nog niet over meepraten daar ik pas in april begin,maar hopen doen wij allen op een goede kweek toch Embarassed

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Antoine do feb 17 2011, 13:47

Herman schreef:Zeemeeuwen Jacques? lol!

Dit ga ik doen met mijn masker grijze (roodoog)deze voederen moeilijk.
Alleen heb ik geen zeemeeuwen,zal maar japanse pakken. lol!

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  jacques do feb 17 2011, 14:53

ik neem ze mee in augustus naar de kust en probeer een s zeeelucht sunny
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty gouldamadines

Bericht  Ivan do feb 17 2011, 17:45

Herman,

Ik begrijp je frustratie i.v.m. de kweek van gouldamadines, maar veel hangt af van de vogels waarmee je start.
Als je aan natuurbroed wil doen, haal je de startvogels best bij een kweker die ook aan natuurbroed doet, als je bijvoorbeeld goulds wil gans het jaar buiten houden, dan zoek je ook zo'n kweker enz.....
Eigenlijk moet je iemand proberen te vinden die vogels kweekt op de manier die je zelf ook wil toepassen.
Ik weet het: dat is niet altijd mogelijk, maar er zijn toch enkele wezenlijke verschillen die een rol kunnen spelen.
Anders moet je inderdaad heel veel geduld hebben en de vogels de tijd gunnen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie (met eventueel de nodige verliezen).

Ik zelf hou wel van een uitdaging en dus mag het iets moeilijker.
Ik hoef geen massa jongen. Enkele mooie en vooral sterke en gezonde is voldoende voor mij.
Ivan
Ivan

Aantal berichten : 59
Join date : 09-02-10
Leeftijd : 53
Woonplaats : Assebroek

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty gouldas kweken en tropen

Bericht  leila do feb 17 2011, 21:10

dit jaar met 3 paar gouldskweken waarvan 2 paar natuurbroed van mijzelf en heb weer afrikaantjes op het hok,vuurvink,blauwkopblauwfazant,oranjekaak rode tijgervink en sint helena,s
de laatste meerder paren want dit is 1 van de weinige afrikaantjes die ik nog nooit heb kunnen kweken waarom geeen idee.
de goulds had ik vorig jaar voor het eerst want mijn vrouw vind ze leuk en die moet je ook tevriend houden he haha.
en heb gelijk vorig jaar 4 jongen gekweekt het waren vrij jonge vogels ,wel heel de winter in een koude voliere overwintert.
begin pas met de kweek half april begin mei en weinig of geen onbevruchte eieren etc.
het is ook zo denk ik als iemand al jaren vogels op eenzelfde periode kweekt en je verkoopt ze dat ze dan niet in januari of oktober gaan broeden.
ik kweek al jaren half april begin mei afhankelijk van de nachttemperatuur ik vind die moet 10 graden zijn is het om de tijd wanneer ik wil beginnen nog te koud dan begin ik later heb er 1 laat seizoen bij gehad en toen gingen ze daarna nog veel sneller van start als het jaar ervoor net of ze dachten ik kom tijd tekort we moeten opschieten.
alles wat ik aangekocht of geruild heb komt nu goed in conditie dus dat gaat de goede kant op.
mijn zwarmasker roodbek wever man is wel begonnen in een gazen rekje aan het raam met de fundering en ik vind ze wel redelijk sociaal voor een wever.
mvg wim
Very Happy

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Tim Van Vugt za apr 23 2011, 21:50

mijn derde ronde gaat ineens vanzelf meer dan 50 jongen in het nest liggen :-) mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

kweken hoe doe je da ????? Empty Re: kweken hoe doe je da ?????

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum