Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

+2
Herman
van den broeck alfons
6 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Australische Prachtvinken

Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  van den broeck alfons zo mei 08 2011, 07:10

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Zebravinkzwart

Is dit de eerste zwarte zebravink ?

Zou kunnen, maar ik heb helaas geen foto van het rugzijde.

In de veronderstelling dat de rugzijde even zwart is als de voorzijde, ja, dan hebben we er eentje.

Is deze vogel gekweekt in Europa ? Weet ik niet, doch het exemplaar staat geportretteerd op een Arabische website. Onderschat de Arabieren dus niet als het op mooie vogels kweken aankomt.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Herman zo mei 08 2011, 07:23

Fons,
Ik zie geen foto hoor, er staat gewoon een rood kruisje. Of scheelt er hier iets bij mij?

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Herman zo mei 08 2011, 08:25

Oké, het is in orde. Deze zou naar de zwartwang blackface moeten gaan, helaas zal de rug niet even zwart zijn als borstzijde.
Deze zal nog steeds naar de grijze kant trekken, helaas is het denk ik nog niemand gelukt om een volledige zwarte zebravink te kweken, alhoewel het met enig zoekwerk moet te bereiken zijn. In ieder geval, een zeer aardige vogel zou ik zeggen. Enorm veel zwartbezit, spijtig van de bruine flanken die nog aanwezig zijn.
Ben momenteel ook bezig naar de zwartwang blackface toe te kweken, door blacface grijs met zwartwang grijs te hebben gekoppelt. Heb nu reeds 2 jongen blackface//zwartwang mannen om deze later dan terug door te koppelen aan zwartwang grijs. Hopelijk haal ik enig resultaat.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  jacques zo mei 08 2011, 09:27

Fons met zwartborst er bij is de borst ook zwart
op de nzc-site staan er foto's van Jan Wigmore
de flanken moeten zwart zijn maar de rug zal donkergrijs zijn
door de zwartborst factor zal de kop bij goede exemplaren ook zwart worden
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  koen zo mei 08 2011, 16:58

van den broeck alfons schreef:Is dit de eerste zwarte zebravink ? nee
In de veronderstelling dat de rugzijde even zwart is als de voorzijde, ja, dan hebben we er eentje. Dat zal niet het geval zijn
Is deze vogel gekweekt in Europa ? Kan, maar de laatste 3 jaar werden er veel combinaties naar de arabieren geexporteerd en zo teren ze daar op de kennis en selectiecapaciteiten van onze topkwekers in BeNelux
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Johan zo mei 08 2011, 18:45

Deze komt nog veel tekort om zwart te zijn.

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Jos Libens zo mei 08 2011, 21:53

Alfons, een merel is zwart. Deze zebravink niet, dit is een combinatievogel. Zoals ik zeg bij de merel is zwart éénkleurig zwart en geen combivogel met nog zichtbare tekeningen.
Jos Libens
Jos Libens

Aantal berichten : 23
Join date : 04-06-09

http://www.zebravinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  van den broeck alfons ma mei 09 2011, 07:15

Ondanks alles, zou ik toch graag enkele van deze exemplaren in mijn kweekruimte willen hebben en ik denk dat ik niet alleen sta met dit (onmogelijke) verzoek.

Deze vogel komt al heel aardig in de buurt van wat men in zebravinkenmiddens noemt : triple zwart. En, ik wens de vermoedelijke arabische kweker(s) dan ook nog veel succes met de toekomstige verbeteringen.

Dat er veel mooie zebravinken richting arabische wereld zijn gegaan in het verleden, dat is een zuivere geldkwestie en ik kan zeker het standpunt van de verkopers van dergelijke mooie zebravinken begrijpen. Daar is al oneindig over gepraat op forums, maar men vergeet regelmatig dat de essentie van het verhaal nog altijd is dat elke liefhebber baas is in zijn eigen hok en over zijn vogels. Niets meer, maar ook niets minder.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Herman ma mei 09 2011, 10:29

Bij mij is ook nog plaats genoeg voor deze kleurslag in mijn voliére of kweekruimte! Very Happy

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Johan ma mei 09 2011, 13:57

Voor een zww blkf vindt ik het geen goeie vogel gezien de bruine flanken.De mijne hebben allemaal zwarte flanken.

Johan

Aantal berichten : 31
Join date : 18-03-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Affligem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte zebravink : is dit de eerste ? Empty Re: Zwarte zebravink : is dit de eerste ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Australische Prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum