Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorstelling Maarten

3 plaatsers

 :: Leden :: Kwekerslijst

Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Voorstelling Maarten

Bericht  Maarten do apr 12 2012, 20:14

Hallo iedereen

Ik ben Maarten, een vogelliefhebber van 23j oud woonachtig te Waasmunster, België. Ik ben nu 13j gepassioneerd bezig met vogels kweken en heb al kennisgemaakt met verscheidene vogelsoorten. Zo had ik vroeger kanaries, blauwfazantjes, oranjekaakjes, dominicaner wida's, goudmussen, dornastrildes, putters, aga's, valken, halsbanden, princess of wales etc. De dag vandaag tracht ik te kweken met de pyrrhura molinae, mozambiquesijzen en goulds. Ik heb er bewust voor gekozen om mij op de pyrrhura molinae toe te leggen, daar het een uitdaging voor mij is om de kwaliteit van deze vogels te verbeteren. Zo nu en dan durf ik wel een andere soort opzetten voor het plezier. Onder het motto 'Life is a never ending lesson', heb ik mij geregistreerd op dit forum, daar ik nog zoveel bijleren kan.

Groeten Maarten

Maarten

Aantal berichten : 52
Join date : 12-04-12
Leeftijd : 35
Woonplaats : Waasmunster

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Karel Pauwels vr apr 13 2012, 08:43

Het Maarten welkom op het forum Very Happy
23 jaar en al redelijk wat ervaring dat komt ge heden ten dage niet veel meer tegen.

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Maarten vr apr 13 2012, 09:12

Ik heb niemand in de familie die ook vogels kweekt. Dus heb ik veel gelezen, geprobeerd, gefaald of geslaagd in mn opzet, geleerd en verbeterd.
Mede dankzij fora heb ik ook veel opgestoken of kunnen vragen. Het is wel de afgelopen 5 jaar dat ik er intensiever met bezig ben. Very Happy
Ik denk dat velen onder ons in hun kinderjaren met dat eerste klassieke zebravinkje gestart zijn.
Jammer genoeg ben ik ook de jongste van mn vogelvereniging.

Mvg

Maarten

Aantal berichten : 52
Join date : 12-04-12
Leeftijd : 35
Woonplaats : Waasmunster

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Pascal ma apr 16 2012, 09:27

Hallo Maarten, welkom.

Er zijn wel wat mensen hier op het forum die ervaring hebben met de Gouldamadine. Welke kleurslagen kweek je? Met tt - ambities? Natuurbroed of occacioneel met een handje hulp van de Meeuwtjes?

Ik zou willen beginnen met Mozambiquejes en bij deze heb ik direct een aanspreekpunt Wink

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Maarten ma apr 16 2012, 20:23

Hey Pascal Wink

Ik doe aan koudkweek en natuurbroed met goulds in groen, blauw, pastel en overgoten. Daar zitten RK, ZK en OK tussen. Qua borstkleur heb ik paarsborsten en witborsten.
Lilaborsten wou ik niet opzetten, daar deze in combinatie met een witborst 'vuile witborsten' kunnen geven. Bij de goulds kweek ik nog niet meteen naar TT-eisen.
Op termijn zou ik dit wel willen doen, maar aangezien ik aan koudkweek doe zijn mijn jongen soms niet in tijds op kleur voor de TT.

Het is ook maar het eerste jaar dat ik een koppel mozambiquesijzen heb opgezet. Ik heb er wel al veel over gelezen, ben ten rade gegaan bij liefhebbers.
Voor het moment zit het koppel sinds een week of 2 buiten in een kweekkooi van 100 x 50 x 50 cm met beplanting. Voorlopig krijgen ze nog geen levend voer enkel insectenpaté,
daar ik vind dat de man soms nogal fel uit de hoek kan komen. Om die reden hangt er ook een babykooitje in.. stel dat ik ingrijpen moet.

Groeten Maarten

Maarten

Aantal berichten : 52
Join date : 12-04-12
Leeftijd : 35
Woonplaats : Waasmunster

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Pascal ma apr 16 2012, 20:36

Mooi... Tja, lilaborsten zijn nogal controversieel... Ikzelf ben er ook niet echt een fan van.

Succes met de Mozambiquejes !

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Maarten ma apr 16 2012, 20:47

Zal het doorgeven aan de mozambiquejes Razz

Maarten

Aantal berichten : 52
Join date : 12-04-12
Leeftijd : 35
Woonplaats : Waasmunster

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorstelling Maarten Empty Re: Voorstelling Maarten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 :: Leden :: Kwekerslijst

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum