Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwartborstcuba

3 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Amerikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Zwartborstcuba

Bericht  Pascal ma mei 10 2010, 19:59

Mijn koppeltje Zwartborstcuba's zijn nu ondertussen 2 maand gekoppeld in een kooi 100x50x50. Exoten nestkastje en kunststofplanten zijn aanwezig. De vogels zijn 100% gezond en broeds. Ze hebben hun nestkastje ingericht maar de eitjes blijven achterwege. Ze zijn ondanks de "camouflage" vrij onrustig in de broedkooi. Heeft iemand tips om mijn cuba's te motiveren ? Ze zijn ondanks de "camouflage" vrij onrustig in de broedkooi. Wie weet raad ? Question

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty kweek cubavink

Bericht  vdva zo mei 16 2010, 08:53

Hallo Pascal,

Mijn naam is André Van de Velde.
Ik kweek voornamelijk Japanse Meeuwen en heb spijtig genoeg geen ondervinding met deze vogeltjes. confused
Ik zal uw vraag echter doorgeven aan bevriende collega's.
Deze kunnen u zeker meer vertellen !!
vriendelijke groeten,
André

vdva

Aantal berichten : 23
Join date : 07-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Pascal zo mei 16 2010, 20:35

Hallo André, dat is vriendelijk Very Happy

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Pascal di jun 22 2010, 18:52

Ik heb ondertussen het koppeltje in de buitenvoliere gezet en heb goede hoop op resultaat. Ze terroriseren weliswaar de andere vogels Suspect het blijven Cuba's hé ...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Pascal di jul 20 2010, 12:03

Het terroriseren is ondertussen minder, ze slepen constant rond met nestmateriaal, we blijven in goede hoop Wink

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Pascal vr jan 07 2011, 21:40

Deze hebben 2 popjes grootgebracht in de voliere, niets spectaculairs maar ik ben tevreden. Momenteel verblijven ze nog steeds in de voliere. Het is een onopvallend vogeltje maar het zijn wel speciale karakterkes, spijtig dat er weinig interesse is in deze soort.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty zwartborst cubavinken

Bericht  Herman za jan 15 2011, 08:38

Inderdaad Pascal, spijtig dat er zo weinig intresse is voor de zwartborst cubavink, maar het is ook geen gemakkelijke kweekvogel. Hetzelfde heb ik meegemaakt met mijn zwartborstcubavinken, zwaar terroriserende vogels, niemand van de andere vogels was veilig in de buurt van het mannetje. Eerst geprobeert in een apparte kweekkooi van 120 x 40 x40, gelukkig op tijd gezien of de pop was naar vogelland, daarna samengezet in de buitenvoliére met andere soorten vogels...resultaat...andere vogels verlieten hun nest met eitjes door de agressie van de zwartborst cuba. Het jaar daarop, het koppel zwartb. cuba. dan maar helemaal alléén geplaatst in een buitenvoliére van 4m x 2m x 2m, verschillende soorten nestkasten gehangen, van gesloten tot half open tot rietkorfjes en een kunstplant. Daar had ik de nagel op de kop getikt, wel na pas een week of 2 hadden ze een mooi bolvormig met zeer klein invliegat van cocosvezel gemaakt in de kunstplant, na verloop van tijd...4 eitjes,waarvan 2 bevrucht(mannetjes) en één jong overgehouden. Ronde 2, weer 4 eitjes en 3 jongen en ronde 3 hebben ze plots afgebroken. In 2009 heb ik er dan weer mee gekweekt, maar dan in een apparte vlucht, ik kon namelijk mijn voliére wel beter besteden dan aan een koppel zwb.cuba's alléén.
Op 3 ronden had ik 7 jongen,hetgeen niet zo schitterend was...maar was tevreden. In 2010 ben ik dan praktisch volledig gestopt met exoten, zoals je wel zal weten. Het werd mij te druk door mijn werk en moest maar gaan afbouwen. Nu doe ik voorlopig nog verder met zebravinken.
Groeten,
Herman.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Pascal za jan 15 2011, 13:52

Herman, welkom terug, dat doet me plezier. Tja, mijn Zwartborstcuba's moeten de voliere uit. Één van mijn Ino Zilverbekjes is nogal toegetakeld enkele dagen geleden en mijn hoofdverdachte is die Zwartborstcubaman Suspect . Die zijn nog erger dan de Kleine Cubavinken en Grote Cubavinkmannen !! Alleen zal ik geduld moeten hebben om ze uit te vangen want ze zijn zo glad als een paling en vliegensvlug !! pale

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Herman za jan 15 2011, 14:55

Pascal,
Ik had zelfs zilverbekjes die hun nestje niet meer durvden betreden, laat staan nog in de buurt komen van het cubamannetje...een echte gangster,hahahaha.
Mijn oordeel...uitvangen zoals je zegt en indien je er later nog wil met gaan kweken...steek de zwb.cuba's liefst in een apparte vlucht.
Zelfs na de kweek moet ik de man en pop nog scheiden of hij zou ze verminken.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwartborstcuba Empty Re: Zwartborstcuba

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 :: Cultuurexoten :: Amerikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum