Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

albinojapanse meeuwen

2 plaatsers

 :: Japanse meeuwen :: Vererving

Ga naar beneden

albinojapanse meeuwen Empty albinojapanse meeuwen

Bericht  Tim Van Vugt di jun 16 2009, 23:22

ik heb mij verspreid over het jaar 4 albino meeuwen aangeschaft plus enkele splitten , nu heb ik uit een koppel pop albino ( nederland ) man split albino( komt uit de kempen ) deze is honderd procent split want heb er 1 albino uitgehad dit is helaas overleden , nu mijn vast stelling alle split jongen die uit dit koppel komen zijn grijs dat wil zeggen dat zowel de albino als de split, split voor grijs zijn gekweekt , heeft dit een rede dat je je albino,s split grijs kweekt ?????
Shocked
ik pak voor spliten te kweken gewoon heel goed en dik beverderde vogels de kleur speelt mij geen rol , of maakt de kleur wel uit ????


mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

albinojapanse meeuwen Empty albino split voor grijs

Bericht  vdva wo jul 01 2009, 20:45

Hallo Tim,
Proefondervindelijk heb ik deze vererving nog nooit opgevolgd ... maar bij de kweek van andere vogelsoorten werd dit wel toegepast. Een collega-kweker van parkieten kweekt zijn albino (en wit) steeds over grijs of blauw. Hij beweert dat het nageslacht helderder van kleur wordt en de bevedering meer glans vertoont !! Ook bij kanaries zou dit het geval zijn.
Maar aangezien ik persoonlijk geen jarenlange ondervinding heb op dit vlak, durf ik mij hierover niet uitspreken.
Misschien weten andere liefhebbers hier meer over!
grtz,
andré

vdva

Aantal berichten : 23
Join date : 07-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Japanse meeuwen :: Vererving

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum