Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

natuurbroed met de goulds

4 plaatsers

Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty natuurbroed met de goulds

Bericht  Tim Van Vugt do dec 30 2010, 10:48

heb me vorig jaar twee koppels goulds aangekocht bij een kweker die enkel kweekt met pleegouders , het een koppel is nu zonder problemen zijn eigen jongen aant grootbrengen , het ander koppel wilt zelfs niet broeden , nu hen ik eens gehoord dat japanse meeuwen die nu bij mij bruinborstrietvinken grootbrengen je daar geen goulds meer kan onder leggen omdat deze anders zouden bedelen , heeft daar iemand ervaring mee ???

mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty Re: natuurbroed met de goulds

Bericht  Karel Pauwels do dec 30 2010, 14:46

Heb hier geen ervaring met bruinborsten maar de jonge goulds hebben van die mooie grote pupillen aan de zijkant van hun bek.
Hebben bruinborsten dit ook anders zou het wel eens een probleem zijn, bij het een koppel niet en bij een ander dan weer wel.
dat zal je zelf moeten uittesten Tim.
Suc6

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty Re: natuurbroed met de goulds

Bericht  Pascal do dec 30 2010, 15:17

Het zal van Meeuw tot Meeuw afhangen. Ik heb koppeltjes die het ene seizoen Blauwkopblauwfazanten en het andere seizoen Goulds en Bandvinken grootbrengen. Ik heb zelfs momenteel een koppeltje liggen die Goulds en Japanse Meeuwtjes tegelijk aan het grootbrengen is, een accidentje was vergeten de eieren te merken. Men zegt dat dit zelfs niet mogelijk zou zijn... Tja, ik zou het zeker proberen ! Enkel in noodgevallen natuurlijk ...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty Re: natuurbroed met de goulds

Bericht  bruno verbist za jan 22 2011, 20:57

alles hangt inderdaad van de meeuwen zelf af

enkele jaren geleden had ik meeuwen die brachten in een nest 4 verschillende vogelsoorten groot en er was zelfs een lutino driekleur bij
nu krijg ik geen enkel afrikaantje groot

iemand komt bij mij meeuwen halen en bij hem brengen ze de ene na de andere nest blauwkopjes groot

het is om uw haar uit te trekken........daarom heb ik er ook niet veel nie meer

er wordt gezegd dat hoe bonter de meeuwen,hoe gemakkelijker ze zijn in het aannemen en voederen van vreemde jongen
dit wordt dikwijls ontkent,maar het viel mij toch op toen ik onlangs bij een exotenkweker kwam ,die ook nogal wat lastige soorten kweekt, dat er meer wit in zijn japanse meeuwen zat dan kleur
ik ga hier toch ook zeker terug naar werken

groetjes en tot nog eens op de wexa

bruno verbist

Aantal berichten : 10
Join date : 05-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty Re: natuurbroed met de goulds

Bericht  Pascal za jan 22 2011, 22:06

Tja Bruno, mijn betere Meeuwtjes die alles groot trekken zijn toch éénkleuren en geen bonte. Volgens mijn bescheiden mening is dit louter toeval : bont of éénkleur. De jongen van mijn "superkoppels" mogen de minder talentvolle collega's grootbrengen deze jongen ring ik en dan mogen ze zich bewijzen. De beste Meeuwtjes hou ik en zo gaat de cyclus verder. Doel ? Meeuwtjes die zelfs een kippenei proberen uit te broeden. Dat moet een grappig zicht zijn What a Face Ik heb de indruk dat kleuren weinig rol spelen.

Terwijl ik toch bezig ben : eventjes (opnieuw) een lans breken voor onze Meeuwtjes. Er zijn veel tegenstanders van pleegbroed maar had men geen Meeuwtjes gehad dan waren véél soorten uitgestorven in onze kooien en volieres ! Blijkbaar vergeten veel mensen dit. Waarschijnlijk waren er dan geen Goulds, Blauwkopblauwfazanten, Nonpareils en zoveel meer soorten geweest. En dan spreek ik nog niet over verschillende mutaties. Het is dankzij de zo vergruisde pleegbroed dat we zoveel vogels, mutaties en natuurbroed in onnatuurlijke omstandigheden hebben ! Wat wie dan ook beweert qua imprenting, nabroed, etc ... Waterdichte bewijzen zijn er niet. Mijn Goulds doen natuurbroed maar hun voorouders komen toch ook van pleegbroed ? Bizar dat sommige pleegbroedouders hun jongen toch groot brengen en zogenoemde natuurbroed niet ? Zou het dan niet meer afhangen van voeding, huisvesting, medicatie(misbruik) en wat de mens verwacht van het dier ? In een kooike 40x40x40 en kweken maar. Dat Meeuwke van €5 heeft zoveel meer troeven : agressieve man ? Zet 10 meeuwtjes bij het koppel, de man weet dan niet meer wie hij het eerste moet "ambeteren", haal ze daarna, na verloop van tijd, per 2 weg en de kans is groot dat de man heel wat rustiger is en de pop met rust laat. (Een prachtige tip van een Nederlandse liefhebber/vriend met dezelfde instelling als mezelf en diene mens doet wonderen met de meest "moeilijke" exotische soorten !!).
"Het Japanse Meeuwtje = eerste hulp in geval van nood" maw "Natuurbroed is het ultieme doel en het Japanse Meeuwtje de geplaveide weg daarheen" (2x quote PascalB Wink ).

Voila : Japanse Meeuw Rulez I love you What a Face doch : No abuse !! Evil or Very Mad


PS : Dat deed deugd se What a Face


Laatst aangepast door PascalB op za jan 22 2011, 22:10; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Mijn betoog moet ook nog taalkundig kloppen)

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

natuurbroed met de goulds  Empty Re: natuurbroed met de goulds

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum