Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grizzle zebravinken

5 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Australische Prachtvinken

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Grizzle zebravinken - Pagina 2 Empty Re: Grizzle zebravinken

Bericht  Herman za apr 16 2011, 09:59

Ja Fons, met je geleerde woorden maak je het mij nog ingewikkelder hoor, ik denk dat jij een professor bent in de vogelkunde lol! Veel van de grizzle staat er eigenlijk niet in omschreven,maar ik zal plaatsen wat er staat. Crying or Very sad
Bij de grizzle vindt er reductie plaats van zowel eu-als phaeo-melanine.Bij een goede grizzle hebben alle normaal grijze veren een witte rand die niet strak afgelijnd is. Dit geeft een soort schimmeleffect over de gehel vogel. Daarnaast is meestal de wangvlek- en soms ook de flankkleur gereduceerd, in die zin dat waar het phaeomelanine verdwijnt er eumelanine voor in de plaats komt. De grizzle is ontstaan uit bonte vogels, en veel grizzles vertonen dan ook nog steeds vrij veel bont.
De grizzle-factor vererft autosomaal en recessief.
Het gebruikte symbool is (grl) Verder stat er niets meer omschreven in het boek, waarschijlijk omdat ze er ook niet teveel van weten of niet willen lossen.

Verder staan er nog van die rare sjarels in zoals de, Alumina(opaal), Black fronted, Black- Bodied, CHARCOAL, SLATE en de beroemde DR: George bruin of grijs.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Grizzle zebravinken - Pagina 2 Empty Re: Grizzle zebravinken

Bericht  van den broeck alfons za apr 16 2011, 10:11

Als er staat "autosomaal en recessief", dan is dat iets anders dan "autosomaal recessief". Het woordje "en" is weggelaten.

Als er zou gestaan hebben "autosomaal recessief", dan konden we spreken over "homozygoot recessief", of, nog anders vertaald door andere liefhebbers : dubbelfaktorig recessief.

Maar als er staat : "autosomaal en recessief", dan interpreteer ik dat als : men weet het (nog) niet of het homozygoot recessief of heterozygoot recessief is, of, anders vertaald door liefhebbers : "dubbelfaktorig" of "enkelfaktorig".

Vermoedelijk zal het wel "homozygoot recessief" zijn.

Copyright 2011 Van den Broeck Alfons

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Australische Prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum