Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jonge sint helena fazantjes

5 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty jonge sint helena fazantjes

Bericht  leila za apr 30 2011, 21:32

eindelijk dit jaar jonge sint helena fazantjes,na het kweken in de loop van de jaren met afrikaantjesvoor het eerst jonge sint helena,s en 2 paar op eieren en 1 paar oranjekaken op de grond.
mvg wim bounce

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty Re: jonge sint helena fazantjes

Bericht  Pascal za apr 30 2011, 21:50

Ik heb al verschillende jaren St-Helena's in de voliere zitten, nog nooit offspring van gehad... ik wacht nog steeds ! Heb jij iets veranderd in de voliere wat een reden kan zijn dat ze nu opeens wel ? Alvast veel succes. Ook met je oranjekaakjes, als je ooit een koppeltje op overschot hebt.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty sint helenafazantjes

Bericht  leila zo mei 01 2011, 00:57

hallo,de verandering was,ze na een aantal jaren niet meer gehad te hebben ze opnieuw aangeschaft diverse paren en zelf de paren uit de groep gehaald en samengesteld klikte het niet naar mijn idee
dan kregen ze een nieuwe partner.
heb ze in diverse voliere,s zitten op verschillende wijze met 3 paar en diverse kleine tropen of per 2 paar in combi met zilver of loodbek dus 1 paar helena,s en 1 keer loodbek.
de 3 paar hebben in 1 boom 3 nesten gebouwd waarvan in 1 nest ook eieren liggen,en heb nog 1 paar op eieren in een andere voliere.
heb grote en kleine vluchten en alles binnen.
mvg wim

Basketball

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty Re: jonge sint helena fazantjes

Bericht  Bart Van Den Bossche zo mei 01 2011, 12:24

Ik kweek al een aantal jaren met Sint-Helena's. Sinds 2006 heb ik elk jaar wel een aantal jongen. Dit jaar zal het waarschijnlijk minder zijn aangezien mijn twee kweekpoppen wegens ouderdom niet in kweekconditie geraken.
De soort die ik kweek is een ondersoort, niet dezelfde als deze die de laatste jaren veel te koop werden aangeboden en kan jammer genoeg de laatste jaren niet meer aan vers bloed geraken. En ik kweek ze liever zuiver dan te vermengen met een andere ondersoort.

Ik kweek steeds in een ruime vlucht, beplant met een vlier. Als gezelschap hebben ze al zilverbekken en blauwkopblauwfazantjes gehad. Enkel met glansekster lukte niet. De jonge Sint-Helena's werden na het uitvliegen de kop open gepikt door de glanseksters. Het kweekkoppel zelf lieten ze ongemoeid.

Proficiat met de kweek !

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty sint helena,s

Bericht  leila vr mei 27 2011, 23:32

helaas het eerst paar liet de jongen doodgaan na anderhalve week,het 2,e paar heeft nu 2 jongen op uitvliegen staan,en paar drie heeft er 2 of 3 in het nest nu ook ruim een weekje oud
vingers gekruist houden en hopen dat ze groot komen.
heb roodkopamadine,s op eieren,nog een paar sint helena,s op eieren,oranjekaken aan het nestelen.

heb ook deze week een nieuw type nestkastje gebouwd om uit te proberen,het is een recht hoekig kastje met een deksel als dak
de linkerkant loopt ongeveer 12 cm door naar onder met van links naar rechts een stokje ook 15 cm ongeveer,de bodem van het kastje is voor eenderde open precies boven het stokje zodat ze omhoog erin kunnen vliegen en rechts kunnen bouwen en nestelen daarbij moeten ze over een opstaand randje van 3 cm.

heb vaak bij tropen dat ze een soort huif aan de voorkant bouwen,sint helena,blauwgrijs roodstaart,nonpareil enz die hangen vaak even voor de opening en vliegen dan zo het nest in
dus hopenlijk doen ze dat in dit nestkastje ook.

mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty Re: jonge sint helena fazantjes

Bericht  jacques za mei 28 2011, 10:32

wim
op 30 april schrijf je dat de oranjekaakjes op de grond een nest hebben, hebben die nu ook jongen
heb die vroeger ook op de grond gehad en die werden opgeeten door mieren
weet niet of de jongen toen al dood waren of niet
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty oranjekaak en sint helena,s

Bericht  leila zo jun 26 2011, 00:08

hoera hoera,het is dit jaar gelukt om 3 sint helena,s te kwken en ondertussen ook 2 rode tijgervinken geringd en wel allebei heb ik ze diverse malen in mijn hok gehad maar op de een of andere manier is het nooit gelukt om mee te kweken.
de oranjekaak heeft op de grond een nieuw nest gemaakt dus hopen op een goede afloop,ook de sint helena zit weer te broeden en nog 2 paar zijn of aan het broeden of nestelen.
heb ook 2 roodkopamadine,s gekweekt en nog 3 spitsstaarten.
en nu nog 1 ino loodbek en 3 wildkleuren in het nest liggen geringd en wel waarschijnlijk 1 pop en 3 mannen,dus heeft er iemand nog interesse in een split man laat maar horen dan.
mvg wim king

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty Re: jonge sint helena fazantjes

Bericht  Karel Pauwels zo jun 26 2011, 10:25

Proficiat de aanhouder wint Laughing

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

jonge sint helena fazantjes Empty Re: jonge sint helena fazantjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum