Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bloedluis uitroeien

5 plaatsers

Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty bloedluis uitroeien

Bericht  rene ma okt 31 2011, 12:01

hoi ik heb ondervonden in geval met bloedluis ik heb veel oorwormen in mijn kweekruimte en heb geen last van bloedluis ik heb dat dus gaan opzoeken op de pc en gevonden oorwormen leven snachts en eten luisen en mijten en ook bloedluis dit is mijn ondervinding met oorwormen en bloedluisen rene

rene

Aantal berichten : 5
Join date : 30-10-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : deurne diest

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  Tim Van Vugt ma okt 31 2011, 23:02

dat kan kloppen heb dat ook gezien in een kippenhok , mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  Karel Pauwels di nov 01 2011, 09:22

Oorwormen "ja" ooit krioelde het ervan en nu zie ik bijna geen meer.
dus moet andere oplossingen zoeken.

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  Tim Van Vugt di nov 01 2011, 22:36

oorwormen maken geen kans in mijn vogelhok als er buiten 1 door de voiliere loop zijn de bruinborstrietvinken er zo mee weg scratch

mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty oorwormen

Bericht  rene wo nov 02 2011, 16:15

bij zitten ze tussen mijn kweekkooien waar de vampiers ook komen groetjes rene

rene

Aantal berichten : 5
Join date : 30-10-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : deurne diest

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty bloedluis uitroeien

Bericht  Hem Kranen ma dec 26 2011, 19:57

Hoi heren,

Ik heb deze site via Tim, waarvoor mijn dank.
Heb via een dierenspeciaalzaak in Dessel gehoord, dat er weer Ocepou te krijgen is in Belgie.
Is dit dezelfde kwaliteit als vroeger? of is dit toch een verkapte versie?

Gr Hem

Hem Kranen

Aantal berichten : 2
Join date : 23-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  van den broeck alfons zo mei 06 2012, 09:55

Inderdaad, de Europese oorworm jaagt actief op allerlei luizensoorten, als voedselbron.

Om die luizen op te sporen in kieren, spleten of waar dan ook, maken ze gebruik van een nogal ingewikkeld detectiesysteem. Eénmaal ze een luizenspoor actief gedetecteerd hebben, is de ganse luizenkolonie "een vogel voor de kat". Uitroeiing van de kolonie is dan ook het gevolg. Gemiddeld vreten ze enkele tientallen luizen per dag op.

Het woord "luizen" dien je breed te interpreteren : ook mijten, vlooien ... staan op het menu. Derhalve ook de rode bloedluis, bloedmijt of welke benaming men er ook aan geeft.

Kom je ze in een nest tegen, dan zouden er daar wel eens van die mijten, luizen, vlooien ect...aanwezig kunnen zijn.

Kom je er eentje sporadisch tegen : niet doodtrappen, want dit beestje kan u wel nuttige informatie opleveren, toekomstgericht.

De Europese oorworm is actief vanaf de warmere dagen in april, mei... tot september, oktober... Dus, als er voedsel voorhanden kan zijn. Vanaf november paart het vrouwtje en ja, helaas, het mannetje sterft of wordt gedood door het vrouwtje. Dit laatste om te voorkomen dat het mannetje, de op een later tijdstip gelegde eitjes, gaat opvreten. Na de paring graaft het vrouwtje haar nestplaats uit in de bodem en legt daar haar eitjes, die moeten overwinteren. Ook spleten en kieren in muren kunnen gebruikt worden als nestplaats. In het voorjaar heb je dan het uitkomen van de eitjes met de verschillende stadia van groei van de larven tot volwassen oorwormen.

In Haspengouw en de Limburgse fruitstreek, worden hedentendage Europese oorwormen actief ingezet om bladluizen uit te roeien of hun aanwezigheid te beperken, in de diverse fruitbomen. Met succes overigens. Deze oorwormen jagen dan op allerlei soorten luizen die zich bevinden in de fruitbomen, op de bloesems of het prille fruitvruchtje, dat door deze luizensoorten kan aangetast worden. Onrechtstreeks dragen de oorwormen ook bij tot bestuiving van de diverse fruitbloesems.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  van den broeck alfons zo mei 06 2012, 10:14

...Heb via een dierenspeciaalzaak in Dessel gehoord, dat er weer Ocepou te krijgen is in Belgie.
Is dit dezelfde kwaliteit als vroeger? of is dit toch een verkapte versie?...

Af en toe duikt er weer zo'n lading op, meestal via één of ander dubieus circuit. Wees toch maar voorzichtig, want je weet niet in hoeverre dit produkt afwijkt van het origineel. Als men het actief bestanddeel van het origineel, carbaryl, mengt men een ander oplosmiddel of solvent, dan kan de giftigheid van het produkt ook gewijzigd worden. Ogenschijnlijk en in de praktijk merk je daar in eerste instantie niets of weinig van.

Met dit soort insecticiden dien je voorzichtig te zijn in het gebruik. Men heeft het al in een aantal Europese landen verboden. En dat verbod, zal zijn reden wel hebben.



van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  Tim Van Vugt di mei 08 2012, 22:26

bedank voor de info wist dat het te verkrijgen was , maar had er helemaal niet bij stil gestaan dat de inhoud anders kan zijn , mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

bloedluis uitroeien Empty Re: bloedluis uitroeien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum