Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zomaar een vraag

3 plaatsers

Ga naar beneden

zomaar een vraag Empty zomaar een vraag

Bericht  Tim Van Vugt do sep 24 2009, 23:04

heb al gehoord van enkele kwekers dat ze vol ongeduld op hun ringen aant wachten zijn omdat hun eerste rond nu al moet uitkomen , wat is jullie gedacht over zo vroeg ( of eigenlijk laat ) int jaar te kweken , en zijn er hier ook kwekers die het hele jaar door kweken , al mijn vogels vliegen nu nog in twee grote vluchten een voor de mannen en een voor de poppen heb zelfs geen enkele vogel opgekooit dus hoop dat ze eens goed kweken ikzelf begin in november met de kweek , mvg tim study
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

zomaar een vraag Empty Re: zomaar een vraag

Bericht  Jos Libens di okt 06 2009, 09:12

Tim, als je met Australische prachtvinken kweekt dan kan je de kweek verspreiden over het ganse jaar. Er zijn echter een paar beperkingen en de voornaamste is dat deze prachtvinken toch nog niet alles van hun Australische roots verloren hebben en zodoende enkele piekmaanden hebben voor de kweek. Zo kweken onze gordelgrasvinken veel beter tussen oktober- maart, dan in de andere maanden. Zebravinken kweken ook het best in die maanden.
Emblema's, Dorns, Bichenows, enz hebben daar minder last van en kweken perfect in de andere maanden.
Na verloop van tijd zal iedere kweker wel weten wanneer hij met wat kan kweken. Een gans jaar kweken kan echt boeiend zijn, en dan is de bedoeling niet van meer te kweken en meer te verdienen. Neen, ik heb nu veel minder kooien in gebruik en als de zebravinken stoppen met de kweek komen de andere exoten er in.
Jos Libens
Jos Libens

Aantal berichten : 23
Join date : 04-06-09

http://www.zebravinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

zomaar een vraag Empty Re: zomaar een vraag

Bericht  Karel Pauwels di okt 06 2009, 16:11

Jos Libens schreef: Zo kweken onze gordelgrasvinken veel beter tussen oktober- maart, dan in de andere maanden. Zebravinken kweken ook het best in die maanden.
Oei affraid Nu was het juist mijn bedoeling van met mijn gordels in de zomer van maart tot september te gaan kweken daar ik gestopt ben met in de kelder te kweken.
Moet ik mij nu zorgen beginnen maken Question

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

zomaar een vraag Empty Re: zomaar een vraag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum