Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwarming verblijf

3 plaatsers

Ga naar beneden

Verwarming verblijf Empty Verwarming verblijf

Bericht  Van Eyndt Luc zo jan 26 2014, 12:21

Misschien zou dit eigenlijk onder een nieuw hoofdstukje (huisvesting)kunnen komen, maar ik geef het gewoon een nieuw Topic (verwarming verblijf).
Ik heb pas mijn nieuwe verblijf af zodat ik vanaf nu een aparte ruimte heb om te kweken en een aparte ruimte waar de vogels in zitten tijdens de rust. Gemakkelijk om te reinigen.
Als energievoorziening heb ik enkel electriciteit en gebruik ik nu een olieradiator.
nu was ik van plan om infrarood stralingspanelen te monteren (geven geen licht af). Ze worden al veel gebruikt in de duivensport.Deze zijn een pak zuiniger omdat ze niet de hoeveelheid lucht opwarmen van het verblijf, maar enkel de vaste objecten zoals de muren, kweekkooien, vogels zelfs enz.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Van Eyndt Luc

Aantal berichten : 43
Join date : 11-08-13
Leeftijd : 54
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming verblijf Empty Re: Verwarming verblijf

Bericht  Tim Van Vugt wo jan 29 2014, 20:32

Bij mij op het werk hebben deze ooit gehangen , ze zijn zuiniger in gebruik maar niet in het eind gebruik , daarmee bedoel ik dat ze zoals je zegt alles opwarmen waar er stralen op komen , deze draaiendus. Dag en nacht , eens ze uitspringen ist koud , een olieradiator springt af als de lucht opgewarmd is en blijft nog tijdje warm ( in mijn hok springt ie soms meer daar een uur niet op dus geen verbruik , heb ook mijn twijfels op ze de jongen in de nestkast wel verwarmen want eens geen direct contact met de stralen geen warmte , heb het ooit 1keer in een duivenhok gezien daarzaten alle duiven op kapjes en niet in bakken , Mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming verblijf Empty Re: Verwarming verblijf

Bericht  Van Eyndt Luc do jan 30 2014, 15:26

Ik heb eens navraag gaan doen en voor een ruimte van 11m2 met dubbele snelbouw, heb je 2 keer 800Watt nodig. Hierbij nog een combi Thermo-Hygrostaat en dan kom je op een totaalsom van 850 euro.
Een simpele olieradiator kost 50 euro.
Een verschil van 800 euro. Dit bedrag zou je dan in de verbruikkost moeten terugverdienen. Dit gaat jaaaaaaaren duren.
En zoals je zegt Tim had ik ook twijfels met de warmte in de nesten zelf. De jonge hebben geen direct contact met de straler, en als de panelen eventjes stoppen heeft dit hetzelfde effect als wanneer er een donkere wolk voor de zon passeert.
De beste oplossing is nog steeds een simpele olieradiatortje. sunny

Van Eyndt Luc

Aantal berichten : 43
Join date : 11-08-13
Leeftijd : 54
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming verblijf Empty Re: Verwarming verblijf

Bericht  Eduard vr jan 31 2014, 21:06

Er is nog een aspect wat aandacht verdiend.
Infrarood stralen en virussen reageren op elkaar.

Het virus kan door de straling super actief worden.
In mijn gedacht zit daar niemand op te wachten.

Eduard

Aantal berichten : 22
Join date : 01-10-12
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming verblijf Empty Re: Verwarming verblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum