Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afirkaanse prachtvinken

2 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

afirkaanse prachtvinken Empty afirkaanse prachtvinken

Bericht  leila wo apr 29 2015, 23:37

Heb nu in diverse kleine vluchten de eerste afrikaantjes bij elkaar gezet al dan niet in combi met zilverbekken of goudbuiken of tijgervinken.
o,a 2 paar vuurvinken[senegal in 2 soorten]3 paar tijgervinken,1 paar goudbuiken,2 paar bandvinken,5 paar sint helena,s en 2 paar bicheno,s en 22 paar zilverbekken in diverse kleuren.
mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afirkaanse prachtvinken Empty Re: afirkaanse prachtvinken

Bericht  koen ma mei 11 2015, 14:26

Tijgervinken heb ik halverwege het vorige seizoen aangeschaft met direct resultaat, dit jaar mix ik al import met eigen kweek poppen.

Goudbuikjes heb ik goed op kunnen selecteren, had uit 5 koppels een 30 jongen gekweekt, om dan dit jaar zuiver op kleur nieuwe kolonie samengesteld te hebben.
Sint-helena's hetzelfde verhaal, met een overwicht aan poppen, daar zoek ik nog een man of 4 om complete koppels te hebben. Spijtig genoeg stierf de dominicanerwida pop deze winter, dus voorlopig geen nieuwe poging om de Helena's als natuurlijke pleegkoppels in te zetten.

De eerste blauwkopblauwfazantjes vlogen vorige week uit, met nog een andere nest dat uit het ei gekipt is. Heb ondertussen ook 1 koppel rode wang blauwfazantjes en hoop tegen eind van het seizoen volledig over te schakelen van blauwkoppen naar rode wangen.

Ook de ruberima vuurvinkjes heb ik aangeschaft deze winter (2 koppels)
En voor het eerst elfenastrilde in kolonie geplaats, 2 mannen en 4 poppen. (Ik had 4 gezonde mannen maar 1 man gestorven en een andere man verloor zijn poot door een geknelde ring).

Succes met de kweek en wie weet kunnen we straks onderling ruilen!
koen
koen

Aantal berichten : 99
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Roeselare

http://www.veugelkoer.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum