Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ino Bandvink

3 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Ino Bandvink

Bericht  Pascal za jul 10 2010, 20:00

Ik heb een koppeltje bandvinken split Ino op de kop kunnen tikken dankzij een behulpzame collega exotenkweker. Zo'n mensen geven onze hobby dat ietsje meer.
Wilt iemand zijn ervaringen delen met de Ino Bandvink en de kweek ?

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Pascal wo sep 08 2010, 20:42

De Bandvinken zijn gekoppeld, gezien de weinige reactie hoop ik jullie dan maar mijn ervaringen te kunnen delen na het kweekseizoen.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Antoine vr sep 17 2010, 12:41

Zelf heb ik geen bandvinken,maar ben wel benieuwd hoe de kweek er bij u zal zijn.
Zelf denk ik niet dat het moeilijke vogels zijn.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Karel Pauwels vr sep 17 2010, 13:37

Antoine schreef:Zelf heb ik geen bandvinken,maar ben wel benieuwd hoe de kweek er bij u zal zijn.
Zelf denk ik niet dat het moeilijke vogels zijn.
Bandvinken niet Antione maar de ino of opalen wel denk ik.
Anders zou het aanbod vele groter zijn dan nu het geval is.

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Pascal vr sep 17 2010, 15:31

Ik heb reeds enkele jaren ervaring met de kweek van Bandvinken. Bandvinken mag je niet onderschatten het zijn niet altijd (per definitie) de gemakkelijkste vogels om te kweken. Als je een goed broedend koppel hebt is er geen vuiltje aan de lucht maar ... De "gewone" (rode) Bandvink is in principe geen zo'n probleem. Met de Gele bandvink heb ik persoonlijk geen (groot) probleem maar ik weet dat sommige collega's hun eieren onder de Meeuwtjes moeten leggen anders is het nada. Het enige probleem dat ik persoonlijk heb met mijn Bandvinken is ringen... als ik de jongen durf ringen laten ze ze doodgaan. Zowel de rode als de gele ! Handen wassen in zaad, ringen camoufleren ... alles gedaan, ik ring mijn Bandvinken niet meer.
Kleine anekdote : bij een koppel vorig broedseizoen heeft de Gele Bandvinkman alles gedaan (behalve eieren leggen natuurlijk Rolling Eyes ) : broeden, jongen voeren en grootbrengen. Een nieuwe papa Shocked ! Zo zie je maar.
Bij Ino's zou het probleem nog groter zijn maar daar heb ik (voorlopig ?) geen ervaring mee... t'is van horen zeggen. Het is afwachten wat mijn koppel doet, het zijn Rode Bandvinken split Ino. In theorie heb ik kans op 25% Ino Bandvinken maar dat valt nog af te wachten natuurlijk. De natuur schikt zich (gelukkig) niet altijd in statistieken of mathematische berekeningen. Hoe meer je afwijkt van de "natuurvorm" des te meer problemen je mag verwachten. Zo simpel moeilijk is het.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Antoine vr sep 17 2010, 22:28

Heb hier weer wat bijgeleerd.Dus het schijnt ook niet zomaar eenvoudig te zijn met de gewone bandvinken.Dit hoor of lees ik ook over andere vogels.De ene keer gaat het goed en de andere keer weer niet.
Ben toch benieuwd naar uw kweekresultaat met de ino's.
Veel succes.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Ino Bandvink Empty Re: Ino Bandvink

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum