Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blinde Bandvink

3 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

Wat zou jij doen ?

Blinde Bandvink Vote_lcap80%Blinde Bandvink Vote_rcap 80% 
[ 4 ]
Blinde Bandvink Vote_lcap20%Blinde Bandvink Vote_rcap 20% 
[ 1 ]
Blinde Bandvink Vote_lcap0%Blinde Bandvink Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 5
 
 

Blinde Bandvink Empty Blinde Bandvink

Bericht  Pascal za jun 02 2012, 23:05

Enkele dagen geleden vloog een nestje van 2 Bandvinken uit. Niets speciaals ware het niet dat me iets opviel... toen ik mijn hand in de kooi stak om eivoer te geven vloog een jong in het rond, het andere niet. Toen ik dat jong in profiel bekeek zag ik dat het ooglid dicht was. "Tiens" dacht ik. Even van dichtbij bekijken... Ik kon het zo vastnemen. Het popje bleek gewoon geen ogen te hebben. Toen "euthanasie" door mijn hoofd flitste begon dat jong hartverscheurend te krijsen, de andere Bandvinken begonnen "verontwaardigd" te roepen zodat ik het snel terug in de kooi plaatste. Ik voelde mij bijna betrapt Embarassed
Het is wel een mooi popje maar het is dus stekeblind. Het lijkt wel gezond voor de rest. Ik heb verscheidene jongen van dit koppel die perfect in orde zijn zodat ik vrij zeker ben van een aangeboren afwijking, pech dus...
Alleen : en nu ? Kweek of verkoop is uitgesloten. Euthanasie... buiten blind zijn lijkt het gezond. Ik heb al gedacht om een kooi in te richten met alles tegen de grond. Voer, drinken en zitstokken op 10 cm hoogte samen met een rustig, jong Meeuwtje...
Niet realistisch ? Emotioneel ? Onbegonnen ? Levenskwaliteit ? Van het hart een steen maken ? Meedogen ? Kans geven ? Lijden ? Shocked



Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Blinde Bandvink Empty Re: Blinde Bandvink

Bericht  Bart Van Den Bossche zo jun 03 2012, 09:54

Langs beide ogen blind heb ik nog niet veel gehoord/gezien. Wellicht omdat deze vogels het spenen niet overleven. Dus ik denk dat je probleem van euthanasie zichzelf zal oplossen.
Een vogel die langs één kant blind is kan wel zijn plan trekken om te overleven. Of hij dan ook nog kan kweken, heb ik geen ervaring mee.

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Blinde Bandvink Empty Re: Blinde Bandvink

Bericht  Karel Pauwels zo jun 03 2012, 12:33

Ik heb hetzelfde gehad met een pas uitgevlogen gordelgrasvink en heb niet getwijfeld.
Dus optie 1

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Blinde Bandvink Empty Re: Blinde Bandvink

Bericht  Pascal zo jun 03 2012, 12:37

Voorlopig is ze mooi bevleesd, totaal geen scherp borstbeen, het zal afwachten zijn als ze op eigen pootjes moet staan. Kan ze dan haar eten vinden ? Ruiken dan of later door gewoonte: daar staat mijn eten... want de reukzin van een vogel ? Ik heb verstaan dat deze niet echt ontwikkeld is. Hoewel water kunnen ze toch vinden met de reuk in het wild.
Inderdaad Karel in eerste instantie twijfelde ik ook niet maar ...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Blinde Bandvink Empty Re: Blinde Bandvink

Bericht  Pascal do jun 07 2012, 18:23

Zij is niet meer... deze morgen lag ze dood.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Blinde Bandvink Empty Re: Blinde Bandvink

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum