Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mijn gould de kleur ?????

+2
Pascal
Tim Van Vugt
6 plaatsers

 :: Gouldamadines :: Kweken

Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty mijn gould de kleur ?????

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 27 2011, 22:48

mijn vriendin heeft ze gekozen :-) mijn gould de kleur ????? Goulds017-1 mijn gould de kleur ????? Goulds017mijn gould de kleur ????? Goulds015mijn gould de kleur ????? Goulds020[img]mijn gould de kleur ????? Goulds011https://2img.net/h/i587.photobucket.com/albums/ss318/timus84/goulds019.jpg[/img][img]mijn gould de kleur ????? Goulds014[/img]mijn gould de kleur ????? Goulds010mijn gould de kleur ????? Goulds003

de "groene" roodkopman zit op de zwartkop pop en de twee "gele" tegeneen mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal ma feb 28 2011, 07:35

Koppel 1

Je groene man is een RK EF P GR dus een pastelgroene man
Het popke is een ZK GR dus een natuurkleur groen

Koppel 2

De man een ZK WB EF P GR dus een gele man met een zwarte kop die in deze mutatie tot grijs verbleekt, dat het een EF is kan je zien aan het blauwe bandje die er nog is, DF heeft dat niet meer.
En de pop is ook een ZK WB EF P GR

Voor meer foto's : http://users.skynet.be/fa398872/gouldm42.htm en http://users.skynet.be/fa398872/gouldm34.htm

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Antoine za maa 19 2011, 12:08

Toch mooi he, die kleuren.Veel succes ermee.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Marc Grieten za maa 19 2011, 19:29

Pascal Bonheure schreef:Koppel 1

Je groene man is een RK EF P GR dus een pastelgroene man
Het popke is een ZK GR dus een natuurkleur groen

Koppel 2

De man een ZK WB EF P GR dus een gele man met een zwarte kop die in deze mutatie tot grijs verbleekt, dat het een EF is kan je zien aan het blauwe bandje die er nog is, DF heeft dat niet meer.
En de pop is ook een ZK WB EF P GR

Voor meer foto's : http://users.skynet.be/fa398872/gouldm42.htm en http://users.skynet.be/fa398872/gouldm34.htm

Voor de kopkleur van de 'gele man' kijk eens naar de snavel..........

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal zo maa 20 2011, 13:08

Ik zie een bovensnavel die niet gekleurd is of toch duidelijk minder dan de ondersnavel, kan dit wijzen op bontfactor (?) en d'er zit oranjekop achter. Het fenotype is een zwartkop.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty df man

Bericht  leila di jul 12 2011, 21:59

hallo volgens mij bestaat een dubbel factorige man niet zover ik weet.
heb zelf roodkop en oranjekop zitten en zwartkop split oranjekop om nog meer rood oranjekoppen te kweken in het wildkleur.
heb er reeds 2 gekweekt natuurbroed en 4 liggen op dit moment.
mvg wim Basketball

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Marc Grieten wo jul 13 2011, 12:02

Wim,
Waarom zouden er geen dubbelfactorige pastel mannen bestaan?
Ik vrees dat je slecht bent ingelicht, deze bestaan zowel in groen als blauw.
Het verschil tussen enkel en dubbelfactorig pastel is het blauwe kopbandje, deze is volledig weg bij een dubbelfactorige vogel.

Ik denk dat je u vergist in geslacht,dubbelfactorige poppen bestaan inderdaad niet.

Marc

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Marc Grieten wo jul 13 2011, 12:10

Pascal,
De bovensnavel die niet is doorkleurd zoals je in een vorig antwoord vermeld is te wijten aan een hoornlaag die bovenop de snavel ligt.
Dit kan men eenvoudig wegschrapen en dan komt de gele kleur ook hier tevoorschijn. Dit heeft niets met een bontfactor te maken.
Eigenlijk is deze vogel een oranjekop.

Marc

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Marc Grieten wo jul 13 2011, 12:32

Tim,
Als ik even naar de kwaliteit van de aangekochte vogels zie bemerk ik het volgende:
RK EF P GR man
nekschijn,de rugkleur zou moeten doorlopen tot tegen het masker
dunne kopbevedering(meestal komt dit voor bij roodkoppen)
zwart(grijs) kopbandje moet volledig rond het masker lopen
staarttekening ontbreekt grotendeels

ZK GR pop
deze heeft"wangen"
borstschijding,dit is erfelijk
masker moet beter afgelijnd zijn
dun in kopbevedering, dit kan het begin geweest zijn voor een kaal kopje

ZK WB EF P GR pop
dun in kopbevedering

ZKOK WB EF P GR man
blauwe kopband moet volledig doorlopen
achter snavel kleurverschil met de rest van de kopkleur
nekschijn

Marc

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty df factorige

Bericht  leila wo jul 13 2011, 21:29

sorry u heeft gelijk ik had het verkeerd,mvg wim affraid

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal wo jul 13 2011, 21:32

Marc, de grijze kopkleur duidt er volgens mij op dat het een ZK is en de snavelkleur toont dat hij split OK is. Een OK WB EF P GR toont toch fenotypisch een oranje kop !? Of we zijn langs elkaar aan het doorspreken of ik kan beter gou(l)dvissen beginnen kweken... clown
Qua kwaliteit heb je inderdaad gelijk, het zijn geen uitschieters, tt-technisch dan.
Wim, lees onder vererving : Mutaties, mutatiecombinaties en benamingen deel 4 en 5 nog eens na.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty gould kleur

Bericht  leila wo jul 13 2011, 21:36

je kan in principe niks zeggen over de kleur en of tekening van de vogels omdat ze niet in conditie zijn,je moet pas praten als ze goed in conditie zijn en dan over de kleur en tekening praten
tuurlijk kan je er wel wat over zeggen,vaak zijn de vogels tijdens en naar de keuring toe toch beter geworden.
mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal wo jul 13 2011, 21:46

Inderdaad Wim, het zijn foto's, verkeerde belichting, slechte houding, etc... maar er zijn bepaalde bemerkingen waar de conditie weinig tot niets mee te maken heeft... In welke puike conditie deze vogels ook zullen zijn, het zullen nooit goede tt vogels worden. Als dat al Tim's betrachting zou zijn natuurlijk. Trouwens aan alle vogels zijn er opmerkingen ! Een kampioen met 93 heeft nog altijd 7 punten tekort...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal wo jul 13 2011, 22:00

De Gouldamadine is trouwens ook geen gemakkelijke tt vogel. Ik ben er zelf ook nog niet in geslaagd om een, naar mijn mening, goede tt vogel te kweken. Er zitten veel hardnekkig ingebakken schoonheidsfoutjes in de Gould : nekschijn is daar 1 van de vele van en hoe perfect de vogel in conditie is, die nekschijn verdwijnt niet. En laat dat nu 1 van die fouten zijn waar de keurmeester niet overkijkt...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Tim Van Vugt wo jul 13 2011, 23:19

ze vliegen nu buiten rond in de vlucht , dat het geen tt vogels zijn wist ik ook deze vliegen er gewoon omdat mijn vriendin ze mooi vindt :-) , mvg tim
[flash][/flash]
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Herman do jul 14 2011, 04:12

Aan allen die goulds kweken,
Ik zie hier enige verschillende meningen over goulds en ieder heeft wel zijn eigen opinie en mening daarover. Zelf heb ik er ook ooit gekweekt, maar ben uiteindelijk ermee gestopt omdat het opzich al een hele moeilijke vogel is om mee naar TT toe te gaan kweken, laat staan om ze nog maar voor uw eigen plezier te kweken zonder er TT vogels van te maken.
Zaterdag of zondag zal ik hier eens een adres plaatsen van een gouldkweker uit Maldegem, deze man moet toch bij mij zijn om vogels te kopen en zal inpassant zijn adres eens vragen.
Spijtig genoeg wil hij voorlopig nog niet zeggen op welke manier hij ze kweekt en dan spreek ik ZEKER niet van onder meeuwen te leggen hoor, bij hem zijn het allemaal natuurbroed vogels.
Gewoon een krak in kweken van goulds, zowel in TT-vogels als hobby vogels. Ik hoor jullie nu al tot hier denken, dat het gemakkelijk gezegd is dat hij ze niet onder meeuwen legt, maar neem het maar gerust voor de volle 100% aan van mij, trouwens met liegen moet je niet op een forum komen vind ik persoonlijk.
Mvg,
Herman.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Pascal do jul 14 2011, 20:45

Tim, dat dacht ik zunne, ik vind het ook mooie vogels maar ... zie de vorige reacties.

Bij alle vogels maar vooral bij de Gouldamadine : goed begonnen is half gewonnen ! Beginnen met mooie en vooral qua gezondheid puike vogels want ze zijn best wel gevoelig. En heel zorgzaam zijn met hygiene, voeding, etc... nog meer dan bij andere exoten.

Spijtig genoeg is voor sommige mensen hun ervaring "top secret" Suspect

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Marc Grieten do jul 14 2011, 20:56

Herman,
Ikzelf ben ook een natuurbroedkweker, dat men moeilijk goede TT vogels kan kweken moet ik toch even verwerpen. Er zijn in België verschillende goede gouldskwekers.
Vorig jaar had ik bv. de beste gould in Heeze(Nederland) en won het algemeen klassement en op de Nat. TT te Elst was ik 17de van de 82 deelnemers(2de Belg), hiernaast won ik al enkele jaren diverse medailles zowel provinciaal als nationaal en dit zonder een groot aantal vogels in te korven.
Nu hoor ik wel de meeuwenkwekers al denken dat er in Nederland geen goede vogels zijn,hiermee ben ik het zeker niet mee eens.
In Nederland wordt zowel naar de grootte en vorm en KLEUR + TEKENING gekeurd, hier in België moet men enkel de grootste vogel inzetten en men is voor 99% kampioen,of de vogel kleurfouten heeft speelt geen rol. Gelukkig zijn er nog enkele keurders die de vogel in zijn totaliteit keuren,proficiat hiervoor.
Voor de geinteresseerde liefhebbers ga maar eens kijken het laatste weekend van augustus in Torhout of het tweede weekend van september in Ransberg of het vierde weekend van september in Heeze (nl) of het tweede weekend van oktober in Elst (nl) hier zul de de creme van de goulds en liefhebbers zien en ontmoeten.
Voor mij persoonlijk is een goede TT gould kweken niet moeilijker dan een andere exoot, uit kwalitatief goede kweekvogels worden kwaliteit jongen geboren ongeacht de soort.

Pascal,
Een split oranjekop heeft altijd een rode snavel. Men kan wel een roodsnavel hebben die split is voor oranjesnavel.

Wim,
Op foto een vogel keuren is inderdaad niet gemakkelijk met dikwijls vergissingen. Echter zoals Pascal terecht opmerkt zijn er diverse fouten aan deze vogels(sorry Tim) waarbij de belichting,houding of conditie geen rol spelen.

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Herman vr jul 15 2011, 03:44

Marc,
Ik heb zeker waardering voor je stelling en het volle respect, het doet mij zelfs goed om te lezen dat u een echt natuurbroedkweker bent, want dat zullen er niet zoveel eerlijk kunnen toegeven. Ik zou zeggen Marc, doe zeker zo voort en dan hoor je vast bij de beste gouldkwekers.
Zoals beloofd zal ik dit weekend de gouldkweker uit Maldegem zijn adres even op het forum plaatsen, van zodra hij hier bij mij langs geweest is.
Mvg,
Herman.

Herman

Aantal berichten : 122
Join date : 07-08-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Tim Van Vugt vr jul 15 2011, 21:14

ik dacht nog wel kampioen te spelen met mijn goulds , al een geluk dat hun natuurbroed jongen zijn verhuist naar mijn grootmoeder , 100% natuutbroed om de simpele reden dat mijn meeuwen mij meer waard zijn , mvg tim ......................de kweek is ten einde , heb nog 175 ringen over Exclamation al goed dat het oud ijzer zoveel opbrengd Twisted Evil
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn gould de kleur ????? Empty Re: mijn gould de kleur ?????

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Gouldamadines :: Kweken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum