Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

donkergroene of violet factorige gouldamadine

4 plaatsers

 :: Gouldamadines :: Gouldamadines

Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  leila zo aug 07 2011, 00:53

hallo heb een oranjekop lichtgroene paarsborst gouldamadine gekweekt
alleen hij heeft dit kenmerk de lichtblauwe band achter het kopbandje is nu violet kleurig ipv hemelsblauw evenzo de stuitkleur is donkerblauw of bijna violet kleurig ipv hemelsblauw.
is dit nu een donkergroene gould of een violetfactorige gould,wie weet dit of heeft ze gekweekt,de vogel is zogoed als op kleur en een aardig formaat.
mvg wim Question

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Ivan zo aug 07 2011, 23:43

Plaats misschien eens een foto?
Ivan
Ivan

Aantal berichten : 59
Join date : 09-02-10
Leeftijd : 53
Woonplaats : Assebroek

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Marc Grieten ma aug 08 2011, 20:58

Of een donkergroene goulds momenteel al bestaat weet ik niet zeker. Er zijn wel meldingen van maar als men er verder mee gaat kweken blijk de donkergroene kleur toch niet mee te willen overgaan.
Donkergroene vogels zouden een donkerder rugdek hebben dan de 'normale' goulds die meer een grasgroene kleur heeft.
Heeft deze vogel een donkerdere rugdek kleur?

Van een violetfactorige vogel heb ik nog nooit van gehoord.

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  leila di aug 09 2011, 00:00

hallo vorig jaar had ik 2 donkergroene of mogelijk olijfgroene vogels gekweekt,de ene was een man en de andere een pop
de man is nooit goed in conditie gekomen het leek af en toe wel een frise zo zag hij er uit.
de pop kwam wel goed op kleur en had veel weg van een olijfgroene vogel,een collega keurmeester heeft de vogel ook gezien en hield het meer op cinnamon of toch donkergroen,maar helaas na een paar weken dat de vogel op kleur en echt goed in conditie was lag ze toch ineens dood.
ook de moeder van de vogels is dit jaar na 1 keer broeden dood gegaan en die was donkerder groen op het rugdek ,het was wel moeilijk te zien.
heb vanavond nog eens een keer gekeken en het is echt violet kleurig en de stuit donkerblauw met violet.
zal als ik even wat meer tijd hebt een foto maken samen met de vader.
mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Pascal di aug 09 2011, 19:33

Er zijn inderdaad kwekers die donkergroene Goulds hebben/kweken. Hoe en wat weet ik (nog) niet. Vorig jaar zouden er normaal gezien binnenkomen via een handelaar die ik goed ken maar dat is spijtig genoeg niets geworden, misschien na het volgende kweekseizoen ? Of misschien helemaal niet zoals Marc aanhaald ? Maar een goede foto zegt natuurlijk al iets.

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Marc Grieten di aug 09 2011, 20:45

Wim,
Een cinnamon heeft een bruinachtig kopmasker ipv zwartkop,hierdoor is een cinnamon te herkennen.
Deze kleurslag zal men veel meer tegenkomen dan een 'donkerfactorige groene'.

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty violet of niet

Bericht  leila di aug 09 2011, 21:46

hallo.u moet wel even lezen wat ik schrijf hoor,ik heb het over een oranjekop en niet over een zwartkop,en cinnamon is ook niet dik gezaaid denk ik.
ikzelf denk dat de vogel violet factorig is,aan de verdere kleur van de vogel zie ik zelf niet veel wat anders zou zijn dan bij een normale wildkleur.
ook is het zo denk ik dan er maar weinig mensen op de lichtblauwe kleur letten kwa verandering dan omdat het simpelweg niet erg opvalt.
had zelf cinnamonachtige vogels zitten en donkergroen als ik het dan liet zien aan bezoekers dan zagen de meeste mensen het niet eens totdat ik er een wildkleur bijplaatste in een tt kooi dan viel het wel op ineens.
heb van mogelijk hetzelfde paar weer 4 jonge vogels uitvliegen prima gevoerd en natuurbroed,wat me bij deze vogels opvalt is dat ze zo licht van jeudkleed zijn tov normale wildkleuren dus misschien zit er nog meer in het verschiet????
is er iemand in de buurt of wil er iemand komen kijken bent altijd welkom.
mvg wim Basketball

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Marc Grieten wo aug 10 2011, 21:52

Wim,
Het oranjekop zijnde ben ik uit het oog verloren,ik lees van een bestaand topic enkel de laatst bijgekomen berichten. Vandaar de vergissing,nu is het wel zo dat ik enkel zwartkoppen in cinnamon heb gezien. Of er andere kopkleuren in de kleurslag zijn weet ik niet.
Cinnamon vogels kom je in Nederland op de TT's jaarlijks toch meer en meer tegen.
Nu is het wel zo dat er een verschil is tussen de groene vogels,er zijn er die meer naar het gele neigen,andere dan weer donkerder(zonder van een donkergroene te spreken).
Normaal zou de groene rugkleur het grasgroene moeten benaderen.
Nu is het ook zo dat er veel vogels een te lichte stuittekening hebben.


Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  leila wo aug 10 2011, 22:45

hallo
dat merk ik ook op met de keuringen de stuit word te licht en geen tekening meer evenzo bij de binzenastrilde,s.
ik woon in zuid holland en keur tot een uur uit de buurt ongeveer en alle richtingen op en ik heb ze nog niet gezien hier.
ongeveer een half uur bij mij vandaan zitten bijna 180 goulds op een schow en geen cinnamons
heb vandaag nog 3 oranjekoppen wildkleur en 2 roodkoppen wildkleur aangeschaft een goede kleur en formaat.
mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Marc Grieten do aug 11 2011, 20:30

Of er cinnamons in Heeze zaten weet ik niet meer,in Elst zaten er daarentegen toch verschillende. Ook het formaat komt er stillaan op.
In den beginne waren het nogal iele vogels.
Jaarlijks kom ik toch een 6 à 8 keer bij de goulds liefhebbers in Nederland ,daar hoor ik toch regelmatig dat er meer en meer cinnamons op de TT zitten.Zal dan vermoedelijk wel op de shows van de speciaalclubs zijn.
De 180 goulds waren vermoedelijk van regio 2?

Marc Grieten

Aantal berichten : 141
Join date : 04-06-09
Woonplaats : Tessenderlo

Terug naar boven Ga naar beneden

donkergroene of violet factorige gouldamadine Empty Re: donkergroene of violet factorige gouldamadine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Gouldamadines :: Gouldamadines

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum