Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

+2
jacques
Bart Van Den Bossche
6 plaatsers

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

Bericht  Bart Van Den Bossche ma jun 04 2012, 13:06

Intussen vele jaren geleden (maart 1998 om precies te zijn) stonden er foto's van parelhalsamadine: grijs, roodbruin en roodgrijs in de "Vogelwereld". De kweekstammen waren toen nog pril maar in opbouw.

Heeft iemand daar sindsdien nog iets van gehoord ?
Zouden deze mutaties nog bestaan ?
Foto's zijn te vinden op internet, net als het artikel.

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty Re: Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

Bericht  jacques di jun 05 2012, 23:08

naar ik vernomen heb zaten deze allen bij 1 kweker
en deze zou ze hebben laten verloren gaan
er zou geen enkele vogel verkocht zijn Twisted Evil
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty parelhalsamadines

Bericht  boliviaan za jul 05 2014, 21:16

weet niet of het dezelfde was als die in Holland uit Enschede .
maar deze kweker heeft alles verkocht aan een vogelhandel
omdat er geen interesse voor deze mutaties was destijds .

jan

boliviaan

Aantal berichten : 1
Join date : 26-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty mutatie,s parelhals amadine,s

Bericht  leila ma jul 07 2014, 21:13

hallo
nou dit laatste is niet helemaal waar hoor,ben er zelf toendertijd nog achteraan geweest om er enkele te kopen,maar de prijzen waren van dien aard dat er niks gekocht werd.
ook heb ik later nog eens kontackt gehad met een andere kweker die ze ook had maar kreeg niks los.
ook zijn er vogels verkocht naar het buitenland voor extreme bedragen[ook al werd er geopperd van niet]heb dit van enkele vogelvrienden vernomen.
heb zelf een flink aantal vogels gehad en gekweekt maar de meeste kwekers willen niks[ik bedoel dan ruilen met ander eigen kweek vogels enz]dus dan houd het algauw op heb hetzelfde gehad met nonastrilde,s,ook daarvan had ik toen veel eigen kweek vogels maar niemand die je ook maar 1 steek verder wilt helpen jammer maar zo gaat het vaak.
ben zelf jaren lid geweest van de scap en ook daar zitten nog wat parelhals amadine kwekers,ook die willen niks alleen duur verkopen.
ik wil niet beledigend zijn hoor dat is zeker niet mijn bedoeling,maar veel mensen zijn nu eenmaal zo.
ik kijk vaak op deze site omdat ik vind dat over het algemeen de kwekers hier net wat serieuzer zijn en meer weten[ha].
mvg wim drunken 

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty parelhalsamadines

Bericht  pch do aug 21 2014, 13:43

Hallo,
Een vijftal jaar geleden heb ik nog eens vruchteloos gezocht naar deze mutaties,doch iedereen die het kon weten stelde dat deze vogels niet meer bestonden.
Eigenaardig,wat is hier fout gegaan?
Persoonlijk denk ik dat het hier om een of meerdere transmutaties betrof,parelhals x zilverbek,of loodbek of japanse meeuw ;opgezet door één liefhebber.
De F1 werden terug gekoppeld aan een parelhals en de F2 bleken vervolgens onvruchtbaar te zijn einde van het verhaal !
Wie herhaalt dit experiment?

pch

Aantal berichten : 3
Join date : 11-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty mutatie,s parelhalsamadine,s

Bericht  leila do aug 21 2014, 23:53

hallo
nou ik denk toch dat het echte mutatie,s zijn en waren van de parelhalsamadine,s,zelf heb ik meerdere mutanten gehad van allerlei afrikaanse prachtvinken die ik voorheen zo bij de importeurs tussen de zendingen vogels uithaalde[bijv goudbuijes,oranjekaakjes,aurora astrilde,s,edelzangers enz].
ben zelf ook achter deze mutanten aan geweest en heb er toen ook foto,s van toegestuurd gekregen [wel jaren geleden]maar de vraagprijs was toen toch wel erg hoog.
Er zijn bijv ook witte forbes papegaaiamadine,s in nederland maar die worden enkel en alleen verkocht aan buitenlandse kwekers en zie je hier dus niet bij kwekers.
afgelopen week heb ik nog gemaild met iemand over cinnamon goulds en ook die waren wel erg duur voor mij[het moet toch betaalbaar blijven niet dan].
mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty parelhalsamadines

Bericht  pch vr aug 22 2014, 07:56

Hallo,
Kan inderdaad dat het echte mutaties waren, toch eigenaardig dat deze zich allen binnen een zelfde tijdspanne manifesteerde en bij één liefhebber !
Waarschijnlijk onwaarschijnlijk .
Vermits er toch heel wat parelhalsamadines mannen op overschot zijn stel ik voor dat geinteresseerde liefhebbers een paar proefparingen opzetten .
Wie weet. Een aantal jaren geleden heb ik zo één F1 bekomen met een gekuifd meeuw, de F1 was een gekuifde man die ik terug gekoppeld had aan een parelhalsamadine doch alle eitjes waren onbevrucht .
Misschien herbegin ik met een aantal proefparingen in 2015 .Wie doet mee?

pch

Aantal berichten : 3
Join date : 11-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty mutatie,s parelhalsamadine,s

Bericht  leila vr aug 22 2014, 20:39

nou als je dan toch mutanten zou willen kweken zou ik het via een lood of nog eerder een zilverbek doen die zijn toch duidelijk nauwer verwand dan japanse meeuwen,een parelhals heeft ook ee nzwarte stuit dus daarom zou ik eerde een zilverbek bruin gebruiken.
maar het waren toch echte mutanten en niet zoals je nu veel ziet bastaarden bij de lood keer zilverbekken,enkel en alleen om kleuren over te brengen of om te denken dat je een nieuwe kleur hebt gekweekt.
mvg wim Laughing 

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty Re: Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

Bericht  pch za aug 23 2014, 07:52

OK,laat ons toch hopen dat we deze prachtige kleurvariatie van de parelhalsamadine kunnen terughalen,op welke manier ook!
Mvg

pch

Aantal berichten : 3
Join date : 11-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty Re: Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

Bericht  Jan Kikkert za aug 23 2014, 19:42

pch schreef:Hallo,
Een vijftal jaar geleden heb ik nog eens vruchteloos gezocht naar deze mutaties,doch iedereen die het kon weten stelde dat deze vogels niet meer bestonden.
Eigenaardig,wat is hier fout gegaan?
Persoonlijk denk ik dat het hier om een of meerdere transmutaties betrof,parelhals x zilverbek,of loodbek of japanse meeuw ;opgezet door één liefhebber.
De F1 werden terug gekoppeld aan een parelhals en de F2 bleken vervolgens onvruchtbaar te zijn   einde van het verhaal !
Wie herhaalt dit experiment?

Ik kan moet op een of andere manier (ben ik bang voor ) pch wel gelijk geven dat die mutanten nog wel eens bastaarden kun zijn want als je de foto's van deze mutanten bekijkt lijkt het mij dat het allemaal mannen zijn dus misschien toch een f2 ?
Jan Kikkert
Jan Kikkert

Aantal berichten : 36
Join date : 24-01-11
Leeftijd : 67

http://www.zebravinkenjankikkert.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ? Empty Re: Parelhalsamadine: mutaties waar zijn ze gebleven ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Cultuurexoten :: Afrikaanse prachtvinken

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum