Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

niet echt voeding maar toch ......

4 plaatsers

Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty niet echt voeding maar toch ......

Bericht  Tim Van Vugt ma dec 13 2010, 21:41

ik kwam overlaast ergens weet heel goed waar maar dat doet er niet toe :-) , mooie meeuwen op tt zelf een bij veel forser en groten dan de mijn na lang heen en weer gezaag deze vogel toch gekocht , nu enkele weken later heeft deze vogels presies in de droogkast gezeten hij blijft maar krimpen , wat moet je geven om ze zo groot e krijgen ,,,??????????
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  Karel Pauwels ma dec 13 2010, 23:15

Heb dit ooit ook voorgehad,mooi koppel geblokte (zonder vet) diamantvinken gekocht.
Na een paar maand was het geblok weg, zal niet zeggen dat ze kleiner geworden was maar toch het was niet meer dezelfde vogel No

Karel Pauwels
Admin
Admin

Aantal berichten : 382
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Lichtaart

http://www.mijn-grasvinken.be

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  Tim Van Vugt ma dec 13 2010, 23:40

ja das raar e dan kunne ze nog jaren op mijn keurbriefjes schijven te klein want als ik grote koop krimpen ze :-) What a Face Suspect lol!

volgende keer krijgen ze een badje met ijsblokjes :-)
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  van den broeck alfons di dec 14 2010, 09:18

Ik stel mezelf bij dit onderwerp de vraag : wat mag ik hierop antwoorden ? Niet, wat moet ik hierop antwoorden.

Je hebt twee soorten vogelliefhebbers in de kontext van het onderwerp :

De eerste groep, en gelukkig is dat de overgrote meerderheid, probeert plezier te beleven aan zijn hobby door het kweken van mooie vogels, zowel in kleur als in formaat. Je kan door jarenlange- en strenge selectie het formaat van vogels verhogen. Dat is al meer dan voldoende bewezen.

De tweede groep, en gelukkig is dat een minderheid, bevindt zich in een schermerzone. Je kan door gebruik te maken van diverse scheikundige stoffen, het formaat van vogels verhogen op een snellere- tot snelle manier. We bevinden dan ons in de sfeer van de “bodybuilding” (zoals bij mensen). Koop je daar dan een vogel van : ja, de kans is groot dat die gaat krimpen. Bekijk maar eens foto’s van bodybuilders tijdens de competitie gedurende jaren, en, na het stoppen van hun competitie activiteiten, maar dan jaren later. Verschrikkelijk hoe dat lichaam zich misvormd heeft. Deze mensen lijden dus ook aan allerlei stofwisselingsziekten die nog moeilijk medisch corrigeerbaar zijn.

De produkten die daarvoor gebruikt worden, komen overgewaaid vanuit de vliegduivencompetitie en de kippenindustrie. Verder stel ik vast, op diverse fora, dat bepaalde liefhebbers vragen stellen over het gebruik van een bepaald produkt bij siervogels en waarbij ik toch wel de wenkbrauwen frons. Bepaalde produkten staan bij mij, in de kontext van dit onderwerp, op een zwarte lijst omdat ze mogelijk een groeibevorderend effekt kunnen demonstreren. En, neen, die zwarte lijst maak ik niet bekend voordat ik liefhebbers op een verkeerd gedacht zou kunnen brengen. Dat heeft met deontologie en correctheid te maken.

Een soortgelijke vraag zou je kunnen stellen over het kunstmatig onvruchtbaar maken van vogels die je dan verder verkoopt en waarvan de koper toch geen nakweek kan hebben. Inzonderheid, mannelijke vogels worden daarbij chemisch gecastreerd.

Aan Tim en Karel : ik vind het goed dat u de vaststellingen vermeld heeft als waarschuwing naar andere liefhebbers, maar ik hoop dat u begrijpt dat ik daar niet, in detail, kan en mag op antwoorden.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  Tim Van Vugt di dec 14 2010, 22:48

snap ik best en ben er ook niet voor dat iedereen dit gaat gebruiken maar ook niet leuk om altyd het onderspit te moeten delven van zo een "" opgefokte "" vogel , en het produckt om onvruchtbaar te maken zou het kunne dat dat uitwerkt na een jaar of twee , heb eens drie koppels goede meeuwen gekocht in frankrijk twee jaar niet mee kunne kweken en het derde jaar alle drie bevruchte eieren , zelf ben ik tegen zoon praktijken want er is niet plezanter dan een liefhebber die komt zeggen dat hij goed heeft kunne kweken met je vogels en deze komen ook rapper terug om nog eens iets te kopen ,

mvg tim
Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  jacques di dec 14 2010, 22:56

en die nie kweken die moet nog rapper ander gaan kopen
en hopelijk komt die dan bij ne eerlijke
als die maar nie naar die zelfde gaat
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  van den broeck alfons wo dec 15 2010, 07:43

Moet nog even iets verduidelijken voordat we onterecht iemand "op het kruis gaan nagelen", om het zo uit te drukken.

Het is al meermaals vastgesteld dat de omgeving van het mannelijke voortplantingsorgaan bij siervogels, dus ook de vloeistof waarin de spermatozoiden baden, besmet kan zijn met Myocplasma bacteriën. Meestal hebben besmette vogels er totaal geen last van, doch de nieuw geproduceerde spermatozoiden sterven constant af door de infectie en je kan dan onmogelijk een nakweek krijgen, tenzij je die infectie stopt, ja, met geneesmiddelen.

Je weet dat ik antibiotica vrij probeer te kweken, maar in dit geval kan het niet anders.

Een antibioticum dat je daarvoor kan gebruiken is tylosine (=actief bestanddeel). De merknaam is Tylan. Mogelijjk zijn er nog andere merknamen.

Copyright 2010 Van den Broeck Alfons

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

niet echt voeding maar toch ...... Empty Re: niet echt voeding maar toch ......

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum