Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  van den broeck alfons za jan 22 2011, 10:27

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Muizen en vogels, dat is zoals een rode lap bij een stier. Vroeg of laat, zitten ze toch in uw hok. Zo ook, sinds enkele dagen, bij mij.

Ondertussen aan het zoeken geweest naar de plaats waar ze zijn binnengeraakt, ondertussen gevonden : mijn eigen fout, als je openingen onvoldoende afsluit.

Vroeg ik aan mijn echtgenote om zo’n tube lijm gaan te halen : gewoon uitsmeren op een plankje en op het muizenspoor leggen. Geeft goede resultaten.

Groot is mijn verwondering, dat zij mij bij thuiskomst zegt, dat in de meerdere winkels waar ze geweest is, men haar heeft medegedeeld dat men deze lijm niet meer mag verkopen. De verkopers steken dan een heel verhaal af over GAIA.

Nu ken ik GAIA wel, en in een aantal dier-leef-omstandigheden is het goed dat zulk een organisatie bestaat (en zolang ze niet te extremistisch worden), maar dat ze nu ook gaan opkomen voor het dierwaardig doden van muizen of soortgeijken, lijkt me toch een beetje ver gezocht. Misschien weeral de zoveelste verkoopstruc.

Die muizenlijm moet ongetwijfeld nog te verkrijgen zijn en zal het wel vinden als ik terug kan autorijden. Zoniet, zal ik eens proberen om het zelf aan te maken. Even mijn basisscheikunde opfrissen in verband met lijmen die niet verharden in kontakt met lucht.

Mocht het zijn dat die bewuste lijmen toch systematisch uit de handel genomen worden : voor hen, die het ook gebruiken, leg uw voorraad maar aan.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  Antoine za jan 22 2011, 15:29

Zo'n 15 jaar geleden toen ik terug begon met vogels heb ik ook last gehad van de muizen.Had vanalles geprobeerd,vergif,muizenlijm.Heb zo bijna een jaar lang van dat muizen vergif gelegd,maar geraakte niet van de muizen af.Ge kent dat wel die paarse granen die je op de gemeente kan krijgen.Had ondertussen gezien dat ik wel met een nest of 5 à 6 nesten zat.Wat een ellende was dat zeg.Tot iemand me zei dat ik clerat (bestaat niet meer) moest gaan halen.En echt waar binnen een paar dagen was ik van alle muizen verlost,ik kon het zelf niet geloven.Vanaf toen heb ik geen muis meer gezien,maar heb wel mijn reserve staan voor in geval van.
Hopelijk heb ik nooit geen last meer van die viervoetertjes.

Antoine

Aantal berichten : 161
Join date : 12-10-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  jacques za jan 22 2011, 20:00

als je gaia moet geloven moet ge meelwormen eerst verdoven voor ze geeten worde
en vliegemaden moet ge eerst leren zwemmen voor ze aan de haak mogen voor te vissen(och ja da mag ook nie) What a Face
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  Pascal za jan 22 2011, 20:55

Ik gebruik een emmer in de voliere, een stukje kaas inpakken in wat volieredraad zodat de vogels er niet bijkunnen en vangen maar... GAIA kan tevreden zijn. Dan pak ik de muizen zo ver mogelijk in een veld mee en ik ben er vanaf. Simpel en werkt goed. Diervriendelijk ook.
Verder gebruik ik ook zo houten valletje met een wentelplankje, muisje erin, plankje omhoog, muisje kan niet meer weg. Werkt ook vrij aardig.
Ze hoeven niet te sterven, neem ze mee naar een groot veld, ver genoeg weg en iedereen tevreden. Ikzelf, de kinderen, de muis, GAIA, de Buizerd,...

Pascal

Aantal berichten : 322
Join date : 30-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  Tim Van Vugt zo feb 06 2011, 22:48

muizen lijm kan je nog steeds kopen heb het pas nog bij van tendeloo in het rek zien liggen , ik zelf heb een heel natuurlijke manier om de muizen buiten en moesten ze ooit binne geraken dan ook binne te verdrijven , namelijk vier katten , ze zijn goed afgericht ze lopen mee in en uit het vogelhok , en bij mijn pa en de buurman kruipen ze door de vanger van het duivenhok het hok in en uit ze laten mijn vogels goed met rust ideaal gaia kan te vreden zijn denk ik , alhoewel ze soms nog heel lang met de muizen spelen voordat ze ze echt doodbijten , scratch

vind het best grappig om mensen die vogels komen halen te zien reageren als er een kat al int of mee int vogelhok gaat cheers

mvg tim

Tim Van Vugt
Tim Van Vugt

Aantal berichten : 368
Join date : 16-06-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : lichtaart

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  van den broeck alfons ma feb 07 2011, 02:24

Dat is pas katten africhten. Ambitie als "kattenfluisteraar" ?

Goed, dat ik het weet van de lijm.

van den broeck alfons

Aantal berichten : 349
Join date : 02-07-10
Woonplaats : Geel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ? Empty Re: Verdelgingsmiddelen voor muizen : dierwaardige manier om te sterven ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum