Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kweek zilverbekken 2015

3 plaatsers

 :: Japanse meeuwen :: Lonchura's

Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty kweek zilverbekken 2015

Bericht  leila wo apr 29 2015, 23:31

hallo
De kweek is nu begonnen bij mij,eerst met de zilverbekken,hoop flink wat agaten te gaan kweken en hoop op opalen[ook bruinopaal]de eerste 8 paar zijn al aan het nestelen en op een enkele na zitten ze al strak tegen elkaar aan dus dat beloofd wel wat.

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty kweek zilverbekken 2015

Bericht  leila di jun 02 2015, 21:16

vervolg kweek 2015
nadat ze eerst goed begonnen bleven er maar 2 paar over die werkelijk al jongen kregen,o,a wildkleur en 1 aparte ertussen kleur??,en bruinopalen en misschien donkerbuikbruinopalen,en na wat verschoven te hebben met enkele partners is de rest ook begonnen op 2 na.
En zitten er nu toch een flink aantal te broeden of hebben ondertussen al jonge vogels die net uit zijn of komen.
ook de tropen zijn met nestelen bezig nu ,bicheno,sint helena,s ,tijgervinken,vuurvinken en binzen en eleganten.
mvg

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  Bart Van Den Bossche do jun 18 2015, 14:09

Hey Wim,

Bij mij is de eerste ronde van de zilverbekken intussen ook achter de rug. Mag zeker niet klagen, heb van alle kleuren al wel wat. Enkel nog geen ino's voorlopig. Koppel zat op bevruchte eitjes maar heeft ze laten liggen. Heb ook al wat agaten, en verder donkerbuik, donkerbuik bruin, wildkleur...


Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  jacques do jun 18 2015, 22:54

hier alleen agaten de andere onbevruchte nesten
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  jacques do jun 18 2015, 22:55

hier alleen agaten de andere onbevruchte nesten
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty kweek 2015

Bericht  leila vr jun 19 2015, 00:16

hallo jammer van die ino,s,ben jaloers op je agaten[haha],ondertussen zijn er toch enkele agaten uitgekomen en nu een kleine week oud,had vorig jaar 2 mannen agaat hele lichte vogels en daar heb ik bij allebei de broers jonge vogels van liggen,bij broer 1 liggen 2 donkere agaten en 1 lichte agaat en 1 ino[pop is ook agaat],bij broer 2 gepaard aan een wildkleur pop heb ik 3 of 4 jonge vogels maar die zijn iets jonger en kan de kleur er nog niet van zien.
Heb nu een stuk of 8 nesten met jongen en 2 ervan zijn uitgevlogen[1 keer 3 wildkleuren en 1 donkerbuik][1 keer 3 donkerbuikbruin of agaatdonkerbuikbruine dat kan ik in het jeugd kleed slecht onderscheiden en 1 pleegkind een bruine],heb nog een nest van 4 liggen bijna in de veren dacht 2 keer wildkleur en 2 keer bruin alleen nu zag ik dat de bruine verschillend gekleurd zijn op het rugdek denk dat de ene een bruinagaat is[hoop ik natuurlijk haha].
Ik heb een hele mooie agaatbruin maar die moet ik vastbinden op het nest om haar aan de gang te krijgen denk ik en het is nogwel zo,n mooie vogel,heb van een wildkleur opaal keer een bruine split voor opaal 1 opaal liggen en 1 wildkleur vermoed ik.
wat denken jullie van het volgende ik heb wildkleuren gekweekt die hebben allemaal lichte bijna witte poten ipv roze roodachtig,hebben jullie daar weleens naar gekeken
mvg wim Laughing

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty agaten zilverbek

Bericht  leila zo jun 21 2015, 00:29

hallo
heb een agaat man een hele licht met toch flanktekening en kleur op de stuit gepaard aan een goede agaat en heb er 4 jongen uit,2 donkere agaten en 1 lichte denk net zo een als de man en 1 ino.
mvg

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty ino

Bericht  leila ma jun 29 2015, 21:25

hallo de meeste vogels vliegen nu uit bijna allemaal nestjes van 4 of 5 weet niet of het aan de voeding ligt maar is toch wel apart.
Heb een ino in het nest die lijkt wel albino zo wit en zo rood zijn de ogen .
mvg

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  Bart Van Den Bossche do jul 09 2015, 22:09

Wim, ik vermoed dat je lichte agenten gewoon agaten zijn split voor ino. Lijkt ook zo omdat je steeds ino poppen kweekt uit degelijke mannen. Wel mooie kweek jij ! Inderdaad erg mooie nestjes ...

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  Bart Van Den Bossche do jul 09 2015, 22:10

Agenten moet dus agaten zijn, blijkbaar soort automatische correctie op forum Smile

Bart Van Den Bossche

Aantal berichten : 114
Join date : 06-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty kweek zilverbekken 2015

Bericht  leila zo aug 16 2015, 21:21

hallo
de kweek is nu bijna over,nog 1 nest met 6 eieren en 4 bevrucht op uitkomen[helaas nog maar 1 ring van de 50 bestelde over]heb een stuk of 8 agaten gekweekt ook 2 lichte vogels ertussen.
Van de lichte soort pastelachtige vogels heb ik er een stuk of 5 gekweekt ook mogelijk 1 donkerbuik en 2 bruine die lijken bij het uitvliegen wel op isabel spitsstaarten kwa kleur ook deze vogels missen naar dat ik denk het bruin eumelanine net als bij de wildkleuren,totaal 50 zilverbekken gekweekt ook nog 3 donkerbuikbruine met een flink formaat,mvg wim

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  jacques zo aug 16 2015, 23:32

kun je foto's plaatsen
de lichte agaten waren hier altijd mannen split ino
jacques
jacques

Aantal berichten : 165
Join date : 10-07-09
Leeftijd : 67
Woonplaats : zonhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty lichte agaten

Bericht  leila zo aug 16 2015, 23:49

hallo
dat klopt ,maar waar ik het over heb bedoel ik mee de licht afwijkend gekleurde zilverbekken waar in een volgend topic al enkele foto,s bij staan,mvg

leila

Aantal berichten : 173
Join date : 20-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kweek zilverbekken 2015 Empty Re: kweek zilverbekken 2015

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 :: Japanse meeuwen :: Lonchura's

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum